ANOUNCE: Abiword -- czech localization

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Neděle Listopad 5 15:28:00 CET 2000

On Sat, 4 Nov 2000, Ladislav Michl wrote:

>Fri, 3 Nov 2000, Petr Tomasek napsal:
>
>PT ->ach jo, proc se lidi zabyvate takovyma ptakovinama :(((
>
>to proto, že si v téhle konfeře lidi stěžují na nedostatek programů, ke kterým
>by mohli posadit průměrnou sekretářku a zrovna AW se tu několikrát omílal.

Hmm... ja myslel, ze bylo stezovano na to, ze AW vubec neumi
cestinu....

>PT ->doprcic, potreboval bych editor, kde bych mohl zaroven psat v pohode
>PT ->anglicky, cesky, nemecky, recky, hebrejsky, arabsky, syrsky a ne
>PT ->nejaky kravsky menu.
>
>TeX. ale dělat dobrou typografii není zadarmo a ne každý je ochoten psát při
>sazbě makra. pokud nejste estét je AW dobré řešení.

Rikal jsem editor, nikoliv procesor. (Koneckoncu, kdyby
existoval jednoduchy unicode editor - _nejlepe_ pod konzoli
- a funkcni unicodova varianta TeXu, tak by me nic
nechybelo. Ale psat hebrejsky tak, ze se clovek musi porad
koukat do prevodni tabulky a psat to v ascii je
opruz... navic tam clovek naseka strasnych chyb, kdyz to
nevidi primo....)

>PT ->(vzdyt to cloveka jenom mate, kdyz to nejni v anglictine.. vetsina
>PT ->prekladu je naprosto nemoznych....)
>
>nikdo vás do češtiny nenutí (stejně jako nemůžete nikoho nutit do angličtiny),
>můžete psát česky a menu mít v angličtině. btw, překlad jsem vystavil proto,
>aby jej nespokojenci jako vy učinili pokud možno co nejméně nemožným :-)

Vy me nechapete. Prekladat programy je jeste tezsi, nez
prekladat Bibli. Myslim, ze ani takovy Seifert by neumeli
prelozit tohle do cestiny, tak aby to znelo opravdu hezky,
protoze to proste nejde...

>PT ->Hmm... konecne... kde ten abiword roste?
>
>http://www.abiword.org -- omlouvám se, měl jsem to napsat hned.

Gr.. myslel jsem _ten_ktery_umi_psat_cesky_

>PT ->nevite, musi se to stahnout z cvs, nebo to existuje v tar.gz (nebo
>PT ->pripadne, neda se z toho udelat rpm?)
>
>pokud chcete (v unixu) používat ne-Latin-1 fonty je třeba stáhnou verzi z cvs.

Hmm... skoda, tak k tomu se jen tak nedostanu. Netusite,
prosim, kdy by se to melo objevit v ostre verzi?

> [...]
>PT ->
>PT ->Hmm... nestacilo by proste pridat nekolik radky do fonts.dir a
>PT ->fonts.scale nekterych ceskych fontu?
>
>hmm, to by prostě stačilo. uděláte to? (než se někdo zeptá proč to neudělám
>já... chci k tomu posadit ženskou, která v životě neviděla nic jinýho než
>český m$-word a nepotřebuju import. tohle ušetří peníze za wokna a word a je
>to hlavní důvod "proč se lidi zabývají takovýma ptákovinama". zkrátka je to
>levnější než výchova sekretářek :-))
>
>PT ->Jake jsou pozadavky na fonty pro abiword?

To ovsem znamena, ze AW musi mit k tem fontu pristup, ne? (A
k tomu asi jeste pristup k metrice. Takze asi nebude staci
jenom uprava fonts.scale.. nebo se mylim?)... pokud by me
nekdo nakop, a byla k dispozici verze AW, ktera umi cestinu,
taxe na to kouknu... jenze na nejake kompilovani nestabilni
verze prave vylezle z cvs ted nemam ani cas, asi misto na
disku... pardon:(

>hezký víkend
>laďa

hezky jeho zbytek

--
Petr Tomasek, http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/

Pomoz svemu priteli alespon tichem. (arabske prislovi)