GNOME nebo KDE ?

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Listopad 22 12:31:50 CET 2000

On 22/11/2000, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> v dnesni dobe psat program, ktery ma mit 'moderni' graficke GUI v C je
> docela hodne velky voprus. Mysleno je tim to, ze sice uzivatel nic
> nepozna (vzhled muze byt pri C++ bindings zcela shodny), ale poradne
> to pozna programator pri psani - v C se upise. Podobne zkusenosti mam
> ze sveta MS Windows, byl (a stale asi jsem) velkym odpurcem MFC, jenze
> zkuste si aplikaci s DokovatelnymiView, Status barem, toolbar, s
> tooltipama a se vsema jinyma blbinkama napsat pouze v C - krome
> DocView jsem to osobne zkusil, vyuzil jsem pouze Win32 API a Common
> [...]

To je prece nesmysl. Je snad jedno, jestli napisete

button = new Button();
button->setLabel("Click me");
button->onClick = mujClickHandler;

nebo

button = new_button();
button_set_label(button, "Click me");
button_set_click_handler(button, muj_click_handler);

Podstata je naprosto stejna, je to jenom otazka toho, jestli existuje
slusne rozhrani pro ten ktery jazyk. A jestli je MFC pouze pro C++,
neznamena to, ze nelze mit stejne jednoduche rozhrani pro C.

Uznavam, ze C++ (nebo jine vyssi jazyky) muze usnadnit nektere veci,
napriklad odvozovani komponenent pomoci dedicnosti nebo ze si nemusite
rucne hlidat zapouzdreni, ale tvrdit, ze v C bude reseni automaticky
slozitejsi nez v C++ je IMHO hloupost.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

                           Penguino  veritas