GNOME nebo KDE ?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Listopad 22 13:58:23 CET 2000

Michal Krause schrieb in Nachricht
<20001122123150.L25919 na centaurus.4web.cz>...

> To je prece nesmysl. Je snad jedno, jestli napisete
>
> button = new Button();
> nebo
>
> button = new_button();
>
>Podstata je naprosto stejna, je to jenom otazka toho, jestli existuje
>slusne rozhrani pro ten ktery jazyk.

Ano aj nie. Pokial robim aplikaciu, najprv ju musim navrhnut
a potom implementovat. Oba kroky su dolezite.

Ad navrh: Tu nejde len o to, ako vytvorim button. Ide aj
o to, ci musim mysliet v elementoch grafickeho rozhrania
a k nim pripajat viac-menej nahodne kusky svojho kodu,
alebo ci robim objekty s vlastnym stavom a spravanim sa,
ktore su na obrazovke nejako reprezentovane, napr.
tym buttonom. To druhe ide v jazyku, ktory OO podporuje
nativne, _daleko_ lepsie.

Ad implementacia: Ak pri nej implementacii musim
neustale mysliet na to, ake paradigmy su pouzite pre to,
aby sa to tvarilo ako objekty, odcerpa mi to energiu,
ktoru by som mohol venovat efektivnej implementacii.

A pokial ide o rozne frameworky, tie sa tiez daleko
lepsie robia v OO prostredi, objektovy model ich totiz
charakterizuje velmi dobre. Learning curve je pre takuto
kniznicu daleko vyhodnejsia, ako pre C rozhranie.

>Uznavam, ze C++ (nebo jine vyssi jazyky) muze usnadnit
>nektere veci, napriklad odvozovani komponenent pomoci
>dedicnosti nebo ze si nemusite rucne hlidat zapouzdreni,
>ale tvrdit, ze v C bude reseni automaticky slozitejsi nez
>v C++ je IMHO hloupost.

Za predpokladu, ze su obe rozhrania porovnatelne dobre
urobene, bude celkovy cas pre implementaciu vacsieho
projektu skoro urcite mensi pre objektove riesenie
(nie nutne C++). A pri udrzbe takeho projektu budu
mozno vyhody este znatelnejsie.

Skusal som napisat jednu malickost v Qt a s Gtk. Z hladiska
pohodlia bola Qt daleko lepsia (vtedy mi na nej vadili
ine veci, ktora sa medzicasom vyriesili - licencia a.p.).
V Gtk to bol dost porod. Nie som uplne nestranny (zivim
sa programovanim v C++), ale som zo starej C skoly,
takze poznam aj tuto stranu.

Zdravi
--
                                      Stano