Smerovanie RH [Was: Re: bw]

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Říjen 9 20:41:45 CEST 2000

On 9 Oct 2000 09:02:46 +0200, Milan Kerslager wrote:

: Tak tady brzda. Nevim o jine distribuci, ktera by byla tak zasadne open a
: davala k dispozici svou celou distribuci vcetne instalatoru volne.

A bol by som rad, keby to tak zostalo. Posledne kroky
mi pripadaju skor opacnym smerom. A to nielen NDA - uz
dosledky pouzitej verzie gcc budu mat za nasledok
situaciu "kupte si RH, len tam vam budu rpm-ka
postahovane zo siete fungovat bez problemov".
Open? ano. Pre dobro pouzivatelov? Neviem...

: Nebo se Vam nelibi, ze za vydelane penize jsou placeni lide, jako Jakub
: Jelinek nebo Alan Cox?

To naopak vitam. Za predpokladu, ze firmu nenechaju diktovat,
co maju robit, aj proti svojmu presvedceniu. Minimalne u Alana
Coxa som si dokonale isty, ze si nenecha, ostatne na tuto
temu sam par slov povedal. Co sa tyka Jakuba, neviem posudit
(pravdu povediac ani netusim, kto ho plati :-)).

: Myslite, ze je realne pro takovou firmu pracovat volnym stylem
: jako treba Debian (tj. release bude mozna (!!) za dalsi dva roky...)?

Nie. Ale nema na to ani dovod - ma platenych ludi, ktorych cas
je daleko viac planovatelny. Myslim si ale tiez, ze kvoli
partyzdnovemu sklzu sa nic moc nestane.

: Myslite si, ze firma Microsoft NEbude prave vuci firme
: Red Hat, Inc. postupovat velmi tvrde?

Co to ma s spolocne s temou diskusie?

Nechapem, preco si na mna tak vybehol. Ja _nemam_ nic proti
komercnej distribucii. Ani proti ludom platenym za vyvoj
takejto distribucie.

: Myslite, ze by bylo dobre, kdyby kvuli bordelu ve vnitrni
: organizaci (tj. absolutni nemoznost se spolehnout
: na cokoliv) takova firma skoncila?

Pouzivam a propagujem Linux, pretoze jeho vyvoj podla mna
predstavuje optimalny sposob pre dosiahnutie kvalitneho
systemu. Komercna firma niekedy musi v zaujme zisku vypustit
produkt predcasne. Ak to RedHat zacne robit a kvoli
dodrzaniu terminov pusti von nehotove veci (a co ine
je pouzity kompilator a verzia libc?), je na najlepsej
ceste stiahnut seba sameho a co je daleko horsie, vdaka
svojej rozsirenosti aj reputaciu Linuxu ako takeho.

V jeho poslednych krokoch vidim taketo tendencie. Nikomu
to nevnucujem, je to moj sukromny nazor.

Ak mas problem so software, mozes obetovat termin, feature-set
alebo kvalitu - to je klasicka poucka. Osobne som za poradie,
ake som napisal. Bol by som rad, aby v pripade open source
software take zostalo. Ak to RH nedokaze, nebude mi vadit,
ak skonci.

: Neni to spise tak, ze my nejsme ochotni vice udelat pro sebe (stale dokola
: zadarmo) nebo se jednoduse prizpusobit? Je nas cim dal vic a nemyslim si,
: ze by produktivita adekvatne stoupala....

Suhlas. Lenze co s tym?

: BTW: NDA mi zakazuje hovorit o internich betaverzich a terminech, coz bych
: jako slusny clovek stejne nedelal,

Presne tak. A preto nechapem, preco cloveku, co pre nich
dva roky nieco robi, nie su ochotni _mailom_ povedat,
ci uz je termin uplne presvihnuty alebo sa da nieco
zachranit. Inymi slovami, nejake pravne lajstra (v horsom
pripade nedovera voci mne) boli silnejsie ako snaha
mat kvalitnu slovensku lokalizaciu. Neocakavam, ze by
kvoli nam posunuli termin, ale oni mi ani nepovedali,
ci ma vobec zmysel nieco este robit. Toto mi vadi
daleko najviac a toto je dovodom, preco sa dalej nemienim
angazovat v nicom, co sa tyka RH-specifickych veci (samozrejme
sa to netyka software, ktore RH iba zaraduje do distribucie).

: takze me *VUBEC* nesvazuje a nechapu, co proti ni mate
: (protoze nebyt ji, ani bych se je nedozvedel).

Mam proti nej to, ze vdaka takemuto tajnostkarstvu siel
do prdele projekt, na ktoreho zaciatku som bol a do ktoreho
som vrazil svoj cas. Nie prilis velky, ale (aj) moj :-)
A na snahy o zachranu som sa dozvedel, ze bud NDA,
alebo nic. A tiez ze organizacia, ktora v danych podmienkach
slovenskej linuxovej komunity fungovala, nebude nadalej mozna,
predoze nikdy vcas neziskam podpisy NDA od ludi nabranych
ad hoc na vacsinu finalnej roboty. To cloveka znechuti, ver mi.

: Ja chapu, ze Vas uz nebavi dokola zadamo prekladat a videt, ze kazdy druhy
: lisuje CD a vydelava na nich tvrde penize. Ale v tom pripade je treba
: prave clenstvi v Beta teamu prvnim krokem k zamestnaneckemu pomeru s touto
: (nebo jinou) firmou.... (asi jste slysel o tech vizach) a zmenou sveho
: soucasneho zamestnani....

No zrovna ja vizum mam, niekolko rokov robim v Rakusku komercny
soft a nezarabam nijak zle :-) Toto nebol moj motiv - isteze
to RH nerobi pre pekne modre oci, ale pre peniaze.

Zdravi
--
					Stano