Smerovanie RH [Was: Re: bw]

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Neděle Říjen 15 21:19:31 CEST 2000

On 15 Oct 2000 16:55:11 +0200, Milan Kerslager wrote:

: To, na co všichni nadávají, je verze s 85+ patchi od RH na GCC. RH chěli
: podpořit vývoj GCC 3.0 a udělali to (všechny patche až na 2 jsou nyní v
: aktuálním CVS GCC).

Je mi luto, stale to vidim ako velmi kontroverzny tah. Pracujem
v oblasti vyvoja software a pozeram sa na to aj z tejto stranky.
Forknutie gcc, vytvorenie 85 patchov a zaradenie vysledku
do distribucie ma jeden obrovsky problem bez ohladu na to, ze tie
patche su uz v CVS gcc, a to je reprodukovatelnost.

Co asi maju robit vyvojari gcc, ked dostanu bug report
z redhatovskej verzie? A to dostavat budu - ak mi spadne gcc
na internal error alebo vyprodukuje blbost, poslem to vyvojarom
gcc (ako som uz neraz urobil). To je ale teraz otazne - oni
to nemaju ako overit - verziu, ktoru ja mam, oni v CVS
nemaju "ostemplovanu" a u nich nikdy neexistovala. A to bude
este horsie, ked vyjde par errat na kompilator.

Dalej vznikla situacia, ze zdrojaky, ktore na RH 7.0 pojdu vdaka
niektoremu patchu skompilovat, inde nepojdu. Co ma urobit pouzivatel
inej distribucie, pokial sa mu takyto zdrojak dostane do ruk?
Autor mu nepomoze, ten ma RH 7.0 a ziadny problem nevidi.
Sam s tym nespravi nic, pretoze 2.95.2 mu nejde a nic novsie
oficialne nie je vonku - nie kazdy je schopny a ochotny
upgradovat si gcc. To je tak trochu "vsetci sme si rovni,
niektori rovnejsi" :-)

: Výsledkem by bylo, že GCC 3.0 by se dále odsunulo a byli bychom
: poškozeni všichni (tentokrát doopravdy).

Vec nazoru. Ja osobne by som radsej robil s egcs alebo s 2.95.2
a pockal na verziu, ktorej daju pozehnanie autori. Nemohol byt
predsa taky velky problem dohodnut sa s nimi na nejakej
reprodukovatelnej verzii s podstatnymi patchmi z RH. Alebo
mozno bol - nesmeli vediet termin :-)

: Managment nečiní u RH rozhodnutí, se kterým by jejich development team
: nesouhlasil

To pravda neznamena, ze s nimi musia suhlasit vsetci ostatni.
Pohlad developera je velmi casto iny, ako pohlad pouzivatela,
aj to poznam velmi dobre.

: Myslím, že zde by měla flamewar ustat.

Myslim, ze zatial padaju prevazne argumenty - flamewar to bude,
az si zacneme nadavat :-)

Zdravi
--
				Stano