Smerovanie RH [Was: Re: bw]

Neděle Říjen 15 23:54:29 CEST 2000

On 15 Oct 2000, Stanislav Meduna wrote:

> : To je nepochopení principu vývoje. RH jen nechtějí, aby se zveřejňovaly
> : průběžné beta verze (pochopitelně).
>
> Nesuhlas. Release early, release often. Cim viac oci bude
> tie verzie vidiet, tym kvalitnejsia bude skutocna release.
> Ak je toto nutne obetovat kvoli obchodnej politike,
> necuduj sa, ze mam vyhrady.

Nečteš. Bety se pravidelně promítají do Raw Hide, avšak Beta je opravdu
Beta a *velmi* mnoho věcí v ní nemusí fungovat. Může jich být hodně a
pokud budou zveřejněny, zblázní se autoři z bugreportů. Raw Hide
distribuce je jistou formou "čisté" bety.

Nechápu, proč by právě Red Hat měl zveřejňovat úplně každý krok vývoje
svých distribucí, když ostatní nezveřejňují *vůbec nic* a nikomu to
nevadí (někdy dokonce nedají ani SRC balíčky nebo zdrojáky).

> Pokial pre nich robim zadarmo, nerobim to pre nich, ale pre
> open source komunitu a teda mam zaujem _iba_ na kvalite.
> Ci oni ziskaju naskok pred konkurenciou alebo nie, je pre
> mna nezaujimave. Situacia by sa zrejme obratila, pokial by
> som nimi bol plateny, to je vcelku pochopitelne.

To nechápu. Pokud chceš kvalitu, testuj. Pokud ne, kašli na to.

> : Překlady se dělají průběžně,
>
> Namietka - ak budem preklady robit priebezne, spotrebujem
> na ne dvojnasobok casu. Nie raz som nieco prelozil a na poslednu

Ach jo, nikdo Tě nenutí, abys to dělal průběžně. Ty to *můžeš* dělat
průběžně nebo až v oakmžiku, kdy se řekne finální deadline (tak to také
bylo, stačilo se účastnit).

> : pro Tebe je důležitá jen oznámená deadline (tj. deadline překladů,
>
> Stale som nepochopil, preco je tak nutne, aby som sa ju
> nemohol dozvediet bez NDA.

To je pořád dokola. Ty chceš něco vědět a oni chtějí mít alespoň malou
jistotu, že nevyžvaníš, co půl roku v potu práce připravují. Chtějí mít
*jistotu*, že alespoň víš, o co jim jde. Ctějí mít s organizací vývoje co
nejméně starostí. Proto jeden Beta team, jedna konference. To je pro Tebe
i záruka, že neprošvihneš něco důležitého (že nějakej trouba zapomene
napsat do 24 konferencí a dalším 150 jednotlivcům nějaké oznámení).

> : Deadline se opakuje periodicky při každé betě (tj. cca týden
> : pře jejím vypuštěním). Protože betu překladatelům nedáš (proč taky),
> : neporušíš NDA.
>
> Myslis? Pod NDA patri aj obsah distribucie a ten je z veci
> na preklad velmi zrejmy.

Před chvílí jsi tvrdil, že slušný člověk by to nevyžvanil i bez NDA a
rozčiloval jsi se, že to u RH chtějí. TY JSEŠ TEĎ VE STEJNÉ SITUACI a
najednou máš také strach, že ti okolo jsou pro Tebe hrozbou. Chápeš, že se
pořád jedná o jedno a to samé, nebo ne? (s tím rozdílem, že ty máš 3
"kamarády" a oni mají počet testerů stonásobný).

> : Vysvětleno výše. NDA je zde k tomu, abys nemohl říct "já jsem nevěděl".
> : Podepisuje se proto, aby ani věděli, že jsi to četl (tj. stejný princip
> : jako protipožární školení u nás včetně vztahu k nim).
>
> Ja nie som pravnik. Ty ano? Ak oni neveria cloveku, ktory
> pre nich dva roky nieco robil, ze sa bude chovat podla noriem
> beznych medzi slusnymi ludmi, ja nebudem riskovat a tipovat,
> ako asi mysleli pravny dokument...

Tak řekni rovnou, že už na to se*eš a nevymýšlej si zástupné důvody s
podpisem na nějakém papíru. Buď chceš nebo nechceš. Oni se snaží chovat v
rámci svých možností korektně a zvládnout nárust objemu práce. To si
myslíš, že si někdo u nich bude pamatovat, že pan XY dodal překlady už 4x
a proto bude mít výjimku (a druhý jen 2x a výjimka nebude)?

Zní to stejně divně, jako kdyby teď někdo přestal posílat patche do jádra,
protože Linus chce začít využívat automatický systém a CVS. Až se řekne,
že patche se budou digitálně podepisovat a klíče musí být certifikované u
XY, bude postup a logika přesně to ekvivalentní tomu, co sleduje RH nyní
pomocí NDA u členů Beta teamu (tj. u certifikace se taky budeš muset
podepsat).

--
                        Milan Kerslager