Jak rozchodit Linux na radici UDMA66 Promise?, sorry, je to dlouhy

Karel Mareš maresk na atlas.cz
Pondělí Říjen 30 23:09:27 CET 2000

 Zdravim,

problemek s linuxem jsem na tehle desce resil a vyresil, psalo mi to kernel
panic, nenaslo to hdc, protoze uata66 disk je hde!
Ja to resil s SuSe Linux 6.4 Cz Evaluation, kernel 2.2.14 a pomoci suse
support databaze na serveru suse.de se mi to podarilo rozchodit:
Zkuste udelat tohle:

Nabootujte z CD a nastartujte nainstalovany system z disku /dev/hde.
Najdete v souboru /var/log/boot.msg radek, ktery vypada asi takhle:
<6>hde: Maxtor 91360U4, 12982MB w/2048kB Cache, CHS=26377/16/63, UDMA(66)

Vynasobte prvni dve cisla(cylindry und hlavy): 26377*16=422032
Vydelte vysledek 255 (na cela cisla), tim dostanete geometrii disku v
LBA-Modu: 1655/255/63

Tyto hodnoty doplnte do /etc/lilo.conf na zacatek:

disk=/dev/hde (pokud mate uata66)
parametr boot upravit, aby ukazovl na hde (misto /dev/hdc na /dev/hde)
sectors=63
cylinders=1655
heads=255

Ulozte tyto zmeny.
Nyni musite znovu zavolat lilo, aby se zmeny projevily.

S pozdravem

                    Karel Mares

PS.: Konfigurace, na ktere to chodi:
     PII 400, MSI BXMaster s biosem verze 5.3, 64 MB RAM, 6,4 GB Quantum
Fireball CX jako master na promise radici, 40x speed CD-ROM Artec jako
master na standartnim radici (chipsetovym) Iomega ZIP100 ATAPI jako slave k
CD-ROMce, Grafika ATI Rage Pro 8MB AGP, PCI zvukovka SB128, PCI sitovka
Realtek 8139 (Planetka nebo Edimaxka, uz nevim presne).
Je to dualboot wokna98/suse 6.4, zavadec je lilo a chodi to asi 6 mesicu bez
problemu.

PPS: pro pana Lexu: taktez se mi nepodarilo uchodit hdd a cdromku na uata66
kabelu, zkuste to rozhodit tak, tak to mam v ty masine vyse; asi budete mi
problemy s irqckama kvuli intelskejm radicum; nastaveni irq v biosu moc
nepomaha :(( Holt Intel ma divny chipsety. (BX Mastery delam skoro denne
zakaznikum do masin :))) ). Jinak muj favorit pro slusnej pocitac s CPU
Intel je MSI 6199 a 6198 - jsou to VIA694X chipsety, umej AGP 4x, UATA66
atd; uz se dela jenom 6198, coz je Socket370 (6199 byla Slot1) (Navic tyhle
desky jsou laciny) (Pro AMD Duron a Thunderbird preferuju bud MSI K7T Pro
nebo Abit KT7); samozrejme, pokud mate zajem, kontaktujte mne na soukr.
mailu.