smazane soubory na ext2

Sobota Září 2 22:20:04 CEST 2000

On Wed, 30 Aug 2000, Miroslav BENES wrote:

> Nedavno tu bezela debata o smazanych souborech na linuxu a ext2. Bylo
> tu receno, ze obdoba Novelackeho SALVAGE (zatim) neni. Ale co opacny
> postup - da se nejak udelat obdoba PURGE ? Tj. zniceni smazanych
> souboru tak, aby uz nesly obnovit ?

Pokud chcete smazane soubory "znicit, aby uz nesly obnovit", pak
doporucuji disk vyndat z pocitace, navstivit nejblizsi ocelarnu a podrobit
ho stejne procedure, jako byla provedena na konci filmu Terminator 2.
To opravdu zajisti, ze to uz nikdo neobnovi. :)

> Pokud mozno na zivem filesystemu.  Povedlo se mi totiz smazat jeden
> soubor a pri dohledavani pomoci mc jsem zasnul, kolik je tam "hnoje".

Je potreba projit inody, co maji nastaveny dtime, a vynulovat je zpusobem,
ktery vzbudi dojem, ze jeste nebyly pouzity (samotne vynulovani dtime
IMHO zpusobi pouze to, ze fsck bude narikat, ze "deleted inode has zero
dtime"). Postup lze asi celkem snadno naprogramovat pomoci libext2fs,
ale nejsem si jisty, jak moc to lze bezpecne provadet na zivem fs (leda by
byl readonly).