Rychlost a kapacita routovani (was Linux Router s vetsim mnoz stvim eth karet)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Září 7 10:35:39 CEST 2000

Jan.Korinek na compaq.com (Korinek, Jan) writes:

> Zajimava myslenka. Kde je podle vas to slabe misto? Je to platformou
> (sbernice, CPU) a nebo je to proste vec tucnaka.
> Znam tak trosku Nortelovskou architekturu. Tam, na high level
> routerech, je X desek, kazda se svym CPU a interni zalezitosti dela
> ona (protokol routing, routing daneho segmentu) a v pripade nutnosti
> komunikace s ostatnimi segmenty komunikuje pres cross-switch
> backplane o kapacite cca GBi s ostatnimi kartami.

No, kdybychom vzali treba System 5000BH s VNR, tak ten ma propustnost
ATM sbernice max 3.2Gb/s (+400Mb/s control bus pro SAR), coz v
podstate neni zadna slava, kdyz si uvedomite, ze tam zbyva jeste
alespon 5 slotu, do kterych se daji vrazit 24 portove 100Mb/s karty.

Do BLN se zase nevleze tolik karet, ma myslim 6 slotu, pokud je tam
ATM, tak je pouze jeden port na desce, takze taky nic moc.

Ale hardware tech routeru az zas tak moc nerozumim, takze to neberte
moc vazne (ale kdyz jsem videl, jak na jedne desce meli zelenym
dratkem propojene dve nozicky na broukovi - bylo jich tam tak 8, tak
nevim ...).

Samozrejme vykon toho linuxu je omezeny spise architekturou pocitace
nez samotnym linuxem. Na routovani toho neni moc co zkazit.

> To by evokovalo problem na sbernici a centralizovanou architekturu
> jednoho CPU.
> Jenze tu ma zase, pokud vim, Cisco.

Cisco si je vetsinu veci schopno odroutovat taky na jedne karte.

> Resilo by to treba vice PC a gigabit eth na vice stroju?
> Podle me by se timto dalo dostat na cenu nizsi, nez u highlevel
> routeru s ekvivalentnim vykonem (pripadne pouzit nejakou RISCovou
> pracovni stanici, Sun Ultra5 v cene nadupaneho PC a nebo jeste lepe
> pracovni stanici typu nasi XP1000 se 64bit PCI)?

Myslim, ze se s takovym vykonem pohybujete v moc vysokych sferach, tam
uz bych na penize asi moc nehledel. Navic ty krabice jsou vetsinou
schopny pripojovat ruzna rozhrani, coz u linuxu neni az zas takova
slava.

Ani do Nortelu (BayNetwork, Wellfleet, Synoptics) ani do Cisca bych 48
routovanych portu stejne nedal, nejsu blazen. Ony ty krabice stejne vic
nefunguji nez funguji :-( (a to jsou to firmy, ktere jsou na spici)

Brno, Czech Republic