Rychlost a kapacita routovani (was Linux Router s vetsim mnoz stvim eth karet)

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Září 7 13:05:16 CEST 2000

David Rohleder <davro na ics.muni.cz> wrote:
> No, kdybychom vzali treba System 5000BH s VNR, tak ten ma propustnost
> ATM sbernice max 3.2Gb/s (+400Mb/s control bus pro SAR), coz v
> podstate neni zadna slava, kdyz si uvedomite, ze tam zbyva jeste
> alespon 5 slotu, do kterych se daji vrazit 24 portove 100Mb/s karty.

Hmm. Radeji no comment.

V pripade Ethernetu bych to videl treba takto: Backplane 128 Gbps
pro 96 x 1 Gb portu nebo 384 x 10/100 Mb portu.
To uz se zda byt trosililililinku pouzitelnejsi, ne? :-)

> Myslim, ze se s takovym vykonem pohybujete v moc vysokych sferach, tam
> uz bych na penize asi moc nehledel. Navic ty krabice jsou vetsinou
> schopny pripojovat ruzna rozhrani, coz u linuxu neni az zas takova
> slava.

A to ja bych na penize zase hledel docela dost. Rozhodne bych
neprotestoval, kdyby bylo mozne pomalou 155 Mbps ATM linku Brno-Praha
nahradit Ethernetovou linkou 1 Gbps s jednim monovidovym vlaknem za
zlomek ceny ATM. Aktivni prvky zajistujici trasu by se mely napriklad
vejit do jednoho milionu korun. Zbytek bych si klidne nechal jako
docela slusny plat :-)

A navic tech vypadku na soucasnych zarizenich je skutecne prilis
mnoho. A jeste navic stale nemuzu pochopit, ze ackoli jsem pripojen
na sit, kde minimalni uvadena rychlost je 34 Mbps, tak i pres volne
linky se pres 10 Mbps proste nedostanu. Jedine me napada, ze ty
routery jsou skutecne neuveritelne pomale.

Zda by mohl Ethernet zajistit pozadovane sluzby jako ATM, to posoudit
nedokazu. Ani bych se nedivil, ze ne. Ale v pripade ceny a rychlosti
by to bylo reseni absolutne bezkonkurencni.

> Ani do Nortelu (BayNetwork, Wellfleet, Synoptics) ani do Cisca bych 48
> routovanych portu stejne nedal, nejsu blazen. Ony ty krabice stejne vic
> nefunguji nez funguji :-( (a to jsou to firmy, ktere jsou na spici)

Treba na spici proste nejsou. Vlastne jo - co se tyka ceny,
tak to vedou naprosto jednoznacne :-)))

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science