JAKE POHNUTKY? RE: KDE 2.0 preklad - SURNE!

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Září 11 14:04:32 CEST 2000

On Mon, 11 Sep 2000, Martin Kamín Shaka wrote:

 Male postouchnuti na zacatek ...

	co pravidla konference vs. Vas subject? :-)

> Pokud jste nekdo ochoten a schopen, prosim, odpovezte mi na nasledujici
> otazky:
> 1. jake pohnutky vedou lidi, aby pomahali resit podobne veci ve svem volnem
> case?

 (IMHO) Myslim, ze dost lidi tu pracuje na vecech, ktere nejak souvisi s
tim co delaji jako svou hlavni pracovni napln. Takze verim, ze to deleni
na "volny" / "nevolny" cas nemusi byt casto uplne zretelne.

> 2. proc to delaji zdarma?

 On to nikdo zdarma nedela, to se jen dza tem, kteri si svet rozdelili na
"ma dati / dal". Ta nejvesti odmena je prijemny pocit, znalost a dovednost
coz se po letech da i zpenezit. Bohuzel to moc nezapada do vzorce ceske
spolecnosti, kde se casto ocekava vydelek pokud mozno okamzite bez nejakeho
investovani do budoucnosti...

> 3. co je jejich hlavni motivaci?

 - to casto daleko vice muze souviset s povahou, nadsenim pro neco... apod.
   (Proc si lide stavi lode uvnitr lahve? :-)

 - chut si dokazat, ze nejsem uplnej vul

 - to co delaji potrebuji i ve sve praci

 - proste potrebuji na necem delat a pokud by to nebyl Linux tak by byli
   "zazrani" do neceho jineho...

 - bavi je byt s ostatnima podobne "postizenyma"

 - odmena je ten pekny pocit, ze se cloveku neco povede a to se koupit
   neda.

 --> vetsina techto veci je asi dost tezko uchopitelna pro komercni
    subjekty. Proste ne kazdy je ochoten postavit se na hlavu, mavat usima
    a drbat se levou nohou za pravym uchem jen proto, ze vam nekdo da
    20tisic...

> Ptám se  také proto, že vypracovávám studii o linuxovém trhu a odpovězení
> těchto otázek považuji za docela klíčové :) Souvisí to také s GPL a se

  Kde bude mozne si tu studii precist? :-)

				Karel