JAKE POHNUTKY? RE: KDE 2.0 preklad - SURNE!

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Středa Září 13 19:56:09 CEST 2000

On 11 Sep 2000 13:31:46 +0200, Martin Kamín Shaka wrote:

: 1. jake pohnutky vedou lidi, aby pomahali resit podobne veci
: ve svem volnem case?

- Bavi ma to.

- Free software pouzivam a nic som zan nezaplatil. Zda sa
  mi preto spravne, aby som niekde pomohol aj ja.

- Nieco mi v systeme chyba, tak to dorobim, resp. s tym
  niekomu pomozem.

: 2. proc to delaji zdarma?

- Nie nutne - ono sa to vratit moze. Ziskane znalosti mozem
  vyuzit (mna osobne vyvoj komercneho software zivi, mame aj
  Linuxovy port a cim viac ich bude, tym lepsie sa bude
  darit firme). A v zivotopise sa par realizovanych
  projektov vynima vcelku dobre.

- Povazujem dany system za kvalitny a chcem mu pomoct
  aby sa presadil - trhova dominancia istej firmy
  nie je podla mna zdrava a uspesna konkurencia
  sa vrati v buducnosti v podobe nizsich cien.

- Mozem si to dovolit - mam dostatocne dobry job, aby som
  nemusel v tom volnom case zhanat druhe zamestnanie
  a zarabat :-) Jediny problem je, ze ten dobry job znamena,
  ze volneho casu je certovsky malo (tym sa aj ospravedlnujem
  Darkiemu, ze konkretne s KDE mu momentalne nepomozem).

- Nebudem pochopitelne zadarmo pomahat niekomu, koho vysledkom
  nie je free software - pokial za vec pyta peniaze, nech
  si zaplati jej vstupy.

: 3. co je jejich hlavni motivaci?

To je tazko povedat. Je tu nezanedbatelny faktor prestize -
niekomu na nej zalezi, niekomu nie. Je tu velka skupina
studentov, ktorym o tie peniaze zatial az tak nejde a maju
obrovsku chut sa nieco naucit a podelit sa o to s ostatnymi
(ako softwareovy "stary pes" im ten elan obcas trochu zavidim :-)).
Ideologicke motivy a la GNU - Richard M. Stallman je pre
mna proste komunista, jeho nazory mu neberiem, ale podla mna
musi zit v nejakom inom svete. A urcite existuje mnoho dalsich.

: Ptám se  také proto, že vypracovávám studii o linuxovém trhu a odpovězení
: těchto otázek považuji za docela klíčové :) Souvisí to také s GPL a se
: změnou způsobů, jak chránit autorská práva v digitálním světě - video
: pořady, programy, internet, rádia, televize apod.

Velmi rad by som si tu studiu potom precital. Ale necakajte,
ze na tomto fore ziskate vela priaznivcov pre vynucovanie
si copyrightov vratane zvoneni na mobiloch a.p. :-)

Zdravi
--
				Stano