Beginner - Tak tedy znova

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Úterý Září 12 10:11:03 CEST 2000

> Jestliže vám jsou dotazy začátečníků protivné, rouvnou tento dopis
> odstraňte.

Heledte clovece (nebo heled, kdyz chces tykat, me je to taky prijemnejsi,
ale tady se to nejak nenosi, tak se prizpusobuju), porad se tak nelitujte a
nebrecte. Taky se povazuju za zacatecnika a mockrat jsem tu dostal po nose
za nejaky stupidni dotaz, ale oni to tak nemyslej :-) Hlavne premyslejte nez
sem poslete nejaky srdcervouci vzdechy...

>     Jde o to, že anglicky umím velmi málo, ba téměř vůbec.  Proto mám
> problémy s anglickými HOWTO. Jinak ani nevím kde bych mohl sehnat příručky
> na cokoli, proto prosím když mě odkážete na manuál, poznamenejte alespoň
na
> jaký, či kde ho sehnat. Popřípadě mě prosím odkažte na stránku či někoho
kdo
> mi pomůže.

Prirucek je dost, zajdete do knihkupectvi s pocitacovou literaturou a
nebudete vedet, kterou z nich vybrat (to doslova), jinak doporucuju
docs.linux.cz, kde je spousta navodu i v cestine, pak se taky zkuste podivat
na www.penguin.cz, vlevo nahore je odkaz vyhledavani a funguje dost dobre.
Spoustu veci totiz uz nekdo popsal na sve strance (cesky) Pak si taky
proctete Linuxove noviny a Netacika (odkazy na oboji jsou na penguinu),
dohromady maji tak padesat cisel, takze nez to prectete, mozna zestarnete
:-) Dobre navody jsou taky na www.penguin.cz/~thalez a linux4all.misto.cz
(tohle bez zaruky, tu adresu si moc presne nepamatuju)

>     Nainstaloval jsem program Partition Magic 5 spolu s
> BootMagicem a potom jsem na disku (podle manuálu) udělal 18GB FAT32 +
> 1900MB linux native a zbytek swap. Potom se mi nainstaloval LILO a při
> startu mi spadl počítač jediné co se mi zobrazilo bylo "LI" že by to byla
> příčina BootMagicu, či PartitionMagicu či špatného rozdělení disku či
> špatného nastavení LILA(appropo při instalaci jsem nenašel jeho
> nastavení)???

Toto je asi tak tisicosmsetdvacetsest krat popsany problem. Je popsan tady v
konferenci, takze prohledejte archiv, dale pokud jste koupil RH6.2CZ od
Computer Pressu, tak k tomu byla prirucka, kde je tento problem taktez
popsan a mimo to prirucka obsahuje opravdu podrobny navod jak instalovat.
Jestli ji mate a neprecetl jste, tak jste me prave strasne nastaval a uz vam
nikdy neodpovim :-)

> Zkuste mi poradit jak mám disk rozdělit, neztratím použitím
> DiskDruidu data ???

Ac to nepouzivam, troufam si tvrdit, ze ztratite. Disk druid je neco jako
fdisk. Na nedestruktivni deleni disku jsou jine programy - parted, fips,
Partition Magic (ja vim, chcete adresy, kde to najit. Bohuzel si je
nepamatuju, tak nezbyva nez pouzit nesmrtelny slogan z jednoho dilu Maxipsa
Fika "... a tak hledejte, hledejte, hledejte...").
Ale ani tem nelze verit stoprocentne. Na jednom pocitaci jsem si Part.
Magicem vytvoril primarni FAT a za ni nechal misto na ext2, kterou jsem
pozdeji chtel vytvorit Linuxovym fdiskem. Nakopal do ni kompletni dos i s
daty. Pak jsem instaloval Linux, pustim fdisk a ten hlasil nekorektni
tabulku rozdeleni, kterou nabizel opravit. Hadejte co se stalo po te, co
jsem zmackl Y?

> V jakém pořadí mám rozdělit disk ??? Je nějaká příručka
> přímo pro instalaci RedHat6.2cz ??? Kde ji sehnat???

Sakra, ze by primo pri koupi RedHata?

> Prosím poraďte mi kde seženu pomoc, či sami poraďte abych už vás nemusel
> obtěžovat.

Ale tak uz toho fakt nechte... Kdyz se ptate smysluplne, tak nas to fakt
neotravuje, prisaham :-)

> Jestliže toto čte správce diskuze a chce mě odstranit, tak se mu ani
nedivím
> protože jsem porušil snad všechna pravidla ;)

Ne, za trest Vam posle instalacni CD Windows a celostatne vyhlasi, ze se
zakazuje prodat vam CD s Linuxem :-)

S pozdravem Zdenek Bohm

P.S. Stejne vam clovece zavidim, ja jsem mel v patanacti uplne jiny zajmy
nez smrdet u pocitace. Ten svet venku je fakt docela hezkej, stromy, pivo,
hoky a tak :-)

P.P.S. Berte me, prosim, s nadhledem....