studovna v Brne

Jan Polacek Jan.Polacek na f21.n420.z2.fido.cz
Středa Září 13 10:39:44 CEST 2000

Zdarec Tomas,

Pondeli Zari 11 2000 14:46, Tomas Augustyn =:-v =------------> All:

 TA> Tak si predstavte, ze nam v Brne zavedli celouniversitni
 TA> pocitacovou
 TA> studovnu a odmitaji nam instalovat Linux. Tak tady jedem pod
 TA> Windows a
 TA> je to k zblazneni. Co mam delat? Taky to ma svoje newsy:
 TA> cz.muni.studovna
Pro zacatek (presnou URL nevim z hlavy a ted nam nejde inet...)
http://www.penguin.cz a tam nekde v software najdes odkaz na
brutalware... jedinecna minimalni instalace linuxu.. asi nejlepsi, s
jakou jsem si pohraval, vejde se myslim na tri diskety a je tam vse
podstatne. Nehlede na to, ze si to muzes doplnit o svoje veci. Funguje
to tak, ze to z diskety natahne image virtualniho disku do pameti.
Obsah toho disku si muzes upravit.. takze dal uz zalezi na tobe.
Pokud by byly zaheslovany biosy a nechtelo to bootovat z diskety, tak
mi mejlni na jan.polacek na fnmotol.cz, ja ti napisu programek, kterej
cmos odhesluje, pripadne pokud to nebude zvladat celou cmos vymaze...
Nebo pokud umis ccko, nebo packal, tak si napis rutinku, ktera dela
tohle (packalska konvence):
begin
    for a:=0 to $3f do <-- adresy od zacatku do konce cmosky..
    port [$70]:=a;     <-- nastavis adresu, na kterou chces cist, nebo
psat
                       <-- cisla jsou pochopitelne hex...
    port[$71]:=0;      <-- prepise obsah toho bajtu na nulu...
end;
A cmoska je prazdna...:-), po resetu pocitace se nahrajou defaultni
hodnoty...:-), tedy autodetekce disku a bootovani z diskety, pricemz se
predpoklada, ze A: je 3,5" 1.44 MB... Nepredpokladam, ze by ste tam
meli rachotiny, ktere jeste v biosu nemaji ani detekci disku... pokud
budes sedet u 386ky na 16MHz, tak bacha na to, kdyz nevis, co je
vevnitr za zelezo...

deklaraci snad zvladnes sam, je to prkotina..

Cauky
                                                  Honza đB-Q