trochu OT: Solaris x Linux

Jan Povolný jpovolny na iol.cz
Čtvrtek Září 14 11:13:22 CEST 2000

> Pokud to vyzkousite, tak zkusenosti napiste. IPX, ktere je, myslim, o
> fous rychlejsi nez ss2 (mam 32 MB RAM, Solaris 2.5), pouzivam jako
> X-terminal k Sun E450 - na nic jineho se uz nehodi.

*** No uz jsem to trochu zkousel, ale az na maly sok z dost velke odlisnosti
Solarisu od Linuxu jsem zlepseni vykonu na Solarisu nepozoroval. Nicmene je
pravda, ze jsem neprovadel ani sebemensi upravy, ktere by eventuelne vedly k
lepsimu behu Solarisu.

Solaris jsem instaloval nekolikrat odhodlany "jit do toho", ale vzdy jsem to
po dvou trech hodinach (uznavam, to neni mnoho) vzdal a vratil se zpet k
Linuxu. Prece jen dobry pocit z vlastniho sestaveneho jadra, ktere je prece
jen o 300 kB mensi, nez original a dalsi ihned dostupne GNU programy me
presvedcily. V Solarisu bych asi musel se vsim zacit od piky, pravdepodobne
prvni instalovat GCC a podobne.

Result: Rozdil ve vykonosti jsem nevidel a asi ani nemel sanci zjistit
(proto jsem se ptal, ciste z lenosti), spravou je mi rozhodne blizsi Linux,
vubec netusim, jak rozchodit v Solarisu WWW server, nebo treba proxy, ci
maskaradu a IP aliasing. Take mi chybi nemoznost upgrade kernelu, ikdyz
nejake patche snad existuji.
Ten Sun u mne bude pracovat hlavne jako server (mail, proxy cache,
maskarada, www), takze vyse uvedene veci bud potrebovat. Nicmene uznavam, ze
je to jen otazka studia manualu, ale zase u Linuxu uz toho v mem pripade
neni treba (az tolik).

Na konci trochu zmateneho prispevku
Jan Povolny