2.2.17 kernel panic

Jakub Mahdal geoma na trz.cz
Čtvrtek Září 14 20:54:16 CEST 2000

Karel Mareš wrote:

> Omlouvam se,
> ono Vas asi Suse nepusti primo odkazem;
> ja mel problem s uata66, nebootovalo to s podobnou hlaskou, zkuste udelat
> tohle:
>
> Nabootujte z CD a nastartujte nainstalovany system.
> Najdete v souboru /var/log/boot.msg radek, ktery vypada asi takhle:
> <6>hde: Maxtor 91360U4, 12982MB w/2048kB Cache, CHS=26377/16/63, UDMA(66)
>
> Vynasobte prvni dve cisla(cylindry und hlavy): 26377*16=422032
> Vydelte vysledek 255 (na cela cisla), tim dostanete geometrii disku v
> LBA-Modu: 1655/255/63
> [...]

Dobry den,
        zkousel jsem vyse popsany postup, jenze skoncil jsem zase na
stejnem miste se stejnou kernel-panic hlaskou :(. Mam distribuci Redhat,
a tak ta vec se zachrannym bootovanim z ceda byla zbytecna.Redhat nedela
/var/log/boot.msg, takze to bude jeden rozdil od suse :). Nicmene jsem
nasel trochu povedomy radek s hda a CHS=523/255/63 v messages logu, a
tak jsem to zkousel s nim. Nejprve jsem zkusil pouzit cylinders=33
(podle toho vypoctu na LBA), ale lilo mi hazelo error(neco na zpusob, ze
to je asi male, coz se ani nedivim :). Pak jsem zkusil pouzit rovnou
cylinders=523, to lilo vzalo ok, ale po bootu byla stary znamy kernel
panic. Nakonec jsem totez zkusil s bios hodnotami(tam byla hodnota 8894
a po vypoctu 558), takze smula, tudy cesta nejspis nepovede.

Jakub Mahdal