Velky bratr a jedna anketa

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na atlas.cz
Pondělí Září 18 23:40:33 CEST 2000

>Ne nevyrazilo. To jen Velky bratr okopiroval metodu jedne pobocky
>nejmenovane ceske politicke strany a jejiho zpusobu ziskavani clenske
>zakladny. :-)

Otázka je, jestli to není reálný stav, ty 4%. Na jednu stranu se zdůrazňuje,
že Linux není pro Ty, kteří se nechtějí učit, šťourat, kutit, číst atd.. A
myslím, že to většina lidí opravdu nechce. Podle mého většina lidí chce
instantní systém, a takoví lidé jsou povětšinou instalací Linuxu, nebo prací
s Linuxem zklamáni (vyzkoušeno na větším vzorku lidí v mém okolí, a nejsou
to studenti). Pro valnou většinu lidí je dnes vhodnější Windows, který má k
instantnosti o dost blíže, než Linux. Navíc větší podpora od jiných lidí,
apod.

To není reklama na Windows, prostě jen pokus o malé obchodnické zamyšlení.
Windows si zkrátka dal práci s tím, aby byl přijatelnější pro většinu lidí.
Linux si dal práci s tím, aby byl třeba dobrý server. Dáte-li si poměr mezi
uživateli PC a správci sítí, docela by mi tam ty 4% plus mínus správců sítí
plus malého počtu nadšenců seděly. Linux zkrátka oslovuje poměrně malou
cílovou skupinu.

Ač mám Linux rád, myslím si, že skupina uživateů Linuxu lomeno celkový počet
uživatelů PC je dost malé číslo už jenom z toho, co vidím ve svém okolí. A s
těmi 4% to tak akorát může sedět, takže mě se nezdá, že by ta anketa musela
být zfalšovaná.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác