Linux je na H - pouziva nekdo Linux v kancelari?

Hana Skoumalova Hana.Skoumalova na ff.cuni.cz
Úterý Září 19 13:28:24 CEST 2000

Přihřeju si taky svoji polívčičku. Už jsem se tu jednou na to ptala, ale
odpovědi mě zcela neuspokojily.

Petr Kristan wrote:

> A obchodni partneri Vas rozhodne nenuti, abyste jim posilal odpovedi tez
> ve wordu.

Obchodní partneři ne, ale Grantová agentura ČR ano. Přihlášky grantů
rozešle jako šablony Wordu a Excelové tabulky a odevzdat se to musí zase
jako Word a Excel. Připadá mi přinejmenším podivné, že když se chci
zúčastnit veřejné soutěže o přidělení státních peněz, musím si nejdřív
pořídit MS Windows a MS Office. (Nebyl by to námět pro antimonopolní
úřad nebo někoho podobného?) GAČR taky neustále upgraduje a my musíme
upgradovat taky, abychom ty jejich dokumenty vůbec přečetli. Ráda bych
je tedy požádala, aby přihlášky přijímali i v jiných formátech, nejlépe
takových, které jsou nezávislé na platformě. Místo Wordu se nabízí
(La)TeX - i tu šablonu by mohli vyrobit, ale co místo Excelu? Gnumeric?
Nebo mi někdo poradí něco jiného?

Jinak si myslím, že je na čase začít uživatele M$ produktů upozorňovat
na to, že ne každý je ochoten vynaložit námahu (a peníze) na to, aby si
jejich wordy přečetl. Státní instituce by se takto tedy chovat neměla.
Oni ale asi vůbec nevědí, že to jde i jinak, takže potřebují nějakou
osvětu.

Hanka
--
Hana Skoumalova     Institute of Theoretical & Computational Linguistics
                                                      Charles University