ISO normy (was Re: Linux je na H - pouziva nekdo Linux v kancelari?)

Machinewriter machinewriter na email.cz
Středa Září 27 21:15:07 CEST 2000

Kdyz se tady mluvi o kodovani cestiny a ISO normach, napada me takova
pomerne usmevna vec.
Je mozne udelit ISO certifikaci firme, ktera pouziva operacni system, ve
kterem neni kodovani cestiny (ale i rustiny atd.) podle platne ISO normy?
Prisne logicky vzato je to reseni neodpovidajici norme a melo by byt
prekazkou udeleni certifikatu.
Sice tusim ze to tak urcite nebude, ale dovedete si predstavit jak by to
vsem uzivatelum Windows zamotalo hlavu, kdyby kvuli tomu ze pouzivaji Okna
nedostali certifikat, na ktery AFAIK vynalozili tezke penize...
Mozna by to pomohlo Linuxu... IMHO by Microsoft mozna takovouhle upravu mohl
dat i zadarmo, a to by potom pomohlo vsem...

Milan Hruska

PS: Ja vim ze je to OFFTOPIC, ale nedalo mi to :-)))

Jan Polacek píše ve zprávě <969527667 na f21.n420.z2.fido.cz>…
Zdarec michal,

Pondeli Zari 18 2000 21:41, michal d =:-v =------------> All:

md> Mam dotaz. Kdo z vas pouziva Linux take na kancelarskou praci a
md> nebo
md> kdo z vas nekoho takoveho zna. Pokud nekdo uspesne vyresil problem
md> kodovani cestiny (myslim tim export import Microsoft Office), tak
md> at
md> mi napise, jak to udelal. Podle me je to totiz nemozne a pokud
md> nekdo
S cestinou nejsou problemy v staroffice... proste otevres dokument,
zmenis font na ceskej a je vymalovano...

md> nevymysli zpusob jak na to, muze byt Linux jenom na serverech a
md> nebo
md> jenom mezi uzkou skupinou lidi. A to je na h... To se radsi pridam
md> do
Myslim, ze ted sice brecis hezky, ale na spatnym hrobe. Nikdo z
linuxoveho sveta preci nemuze za to, ze dobytci v microsoftu
permanentne meni formaty souboru... ty hovada proste nejsou schopny
udelat dokument takovej, aby v nem bylo minimalne formatovani i pro
starsi verze (byt trebas s omezenymi vlastnostmi). Kazdej pritroublej
dopis pro babicku napsanej ve wordu a jednou poeditovanej ma velikost
aspon mega... kdyz uz mam mit dvacet radek textu v megovym souboru,
neni mi jasny, proc se do toho mega tyhle veci proste nevejdou. Krome
toho dalsi microsofti prasecina jsou jejich dementni kodovani cestiny..
v dobe, kdy tady frceli inteligentni kamenici (inteligentni proto, ze
byly vymysleny pokud mozno tak, aby z ascii tabulky nevykradali zadne
znaky, ktere se muzou hodit i jinak a aby text byl citelny pokud mozno
i bez ovladace, coz se take bezesporu podarilo...) si bez jakychkoliv
skrupuli vymysleli dementni latin2 a do windows pro jistotu odlisne
kodovani windows-1250. Nevim, jestli v te dobe uz existovalo ISO8859-2,
nicmene fakt, ze microsoft sere na veskere mezinarodni normy a
doporucovane standardy je zcela zjevny.. chyba tedy je na strane
microsoftu, ne na strane liuxu, linux naopak podporuje ISO, cimz se
snazi vyhovovat svetovemu standardu.
Jinak obecne vzato... cokoliv pisu bez diakritiky ( s pocitacema
pracuju od dob osmibitaku... tam sis o cestine mohl leda tak nechat
zdat...) a jsem vdecny, kdyz to stejnym zpusobem resi i ostatni. Pokud
vytvarim dokument, ktery chci napriklad tisknout, je mi jedno v cem ho
udelam... v tom to i vytisknu a basta.

md> rodiny Windows :-) , protoze uz me ten problem cestiny pekne leze
md> krkem. Michal
Me taky... nicmene linux neni ten, kdo do toho vnasi chaos...

Cauky
                                                  Honza đB-Q