BEGINER: firewall

Míla Kuchta mila.kuchta na atlas.cz
Pátek Září 29 03:09:18 CEST 2000

Zdravim,

Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:

> BTW: nechci pomlouvat, ale od te doby, co jsem trochu strcil nos do jejich
> zdrojaku, mam pocit, ze je jejich vytvoru lepsi se zdaleka vyhnout.
> (Bohuzel nemohu navrhnout zadnou alternativu.)

Asi proto, ze zadna neexistuje. Tady bych asi poupravil vyrok pana Churchilla
(nebo jak se to pise): TIS FWTK je asi ten nejhorsi FWTK, ale bohuzel zatim
zadny lepsi nemame. Pokud mate prostredky, je samozrejme vhodnejsi napsat
specializovanou aplikaci, ale lepsi obecne pouzitelne reseni neznam.

> BTW2: NEEXISTUJE ZADNA "autentifikace". V originale je to
> "authentication" (vyslovnost podle www.m-w.com je [o-"then-ti-'kA-sh&n],
> takze pokud by tam nekdo chtel mermomoci to "f", mel byt rikat "aufentikace").
> Pokud vim, tak cesky slovnik terminu z oblasti inf. bezpecnosti od
> Matyase a Hoenigove uvadi preklad "autentizace" (coz zni ponekud lepe,
> nez otrocky pocestene "autentikace").

Nemate pravdu. Je dobre znamo, ze pojmy z oblasti pocitacove bezpecnosti,
nejsou prilis standardizovany v originale natoz aby byla byla ustalena
jejich lokalizovana podoba. Drtiva vetsina ceskych materialu uvadi
slovo autorizace a autentifikace. Chcete vymyslet kolo?

S pozdravem

Mila Kuchta