BEGINER: firewall (OFFTOPIC)

znouza znouza na cl.cesnet.cz
Pátek Září 29 10:57:54 CEST 2000

autentikovat, slovo autentifikovat neexistuje. ani ve slovnich,
nikde. zkousel jsem i webster's a neni tam ani anglicky
"original" od toho priserneho slova autentifikovat. takze bohuzel zazity
termin "autentifikovat" neexistuje.
a rozdil mezi authentication (autentikace) a authorize (autorizace,
overeni) je:

websters's deluxe edition:
authentication:
- confirm, validate, substantiante
authorization:
- 1. the act of authority
  2. permission or power granted by an authority

Velky anglicko-cesky slovnik, Academia Praha 1991
authentication:
- legalizace, overeni, prokazani pravosti, dukaz pravosti
authorization:
- zplnomocneni, opravneni, zastarale - overeni

shrnu-li to, ma se pouzivat autentikace, mluvime-li o pocitacich, kdo
pouziva slovo autentifikace, je asi spravna cecha a zacina vymyslet
klapkobrinstroje a nosocistopleny.

Tomas Meinlschmidt, SBN3, MCP, MCP+I, MCSE, NetApp Filer & NetCache
PGP FP: 5C7C D286 9282 8264 C843 F02F 3FDE A655 9268 8FD3
    !K w(---) !O !M V PS+ PE Y+ PGP++ t+@ !5 X? R tv b+ !DI D+ G e>+++