existuje program na ucetnictvi?

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Středa Duben 11 11:41:04 CEST 2001

On Wed, Apr 11, 2001 at 10:43:50AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Ano, to jsou alternativy, podstatne ale bude JAKOU architekturu vyuzit,
> prakticke implementace jsou druhotne, navic, pokud ma zakaznik koupen
> napr. Oracle a nejaky jiny system pro reporty (navic na to uz ma
> zpravidla neco navazano), proc ho nutit koupit ci alespon nechat
> nainstalovat neco jineho?
>
> 	Otazkou reportu jsem se take nejakou dobu zabyval, TeX je hezky, ale
> jak byste resil to, ze lokalni tiskarna pripojena k pocitaci nema byt
> sitova a presto se na ni tisknou vystupni sestavy?

Predevsim to byla otazka, nikoliv vycet (a vubec ne uplny) alternativ, ocekaval
jsem ze mistni odbornici me opravi a predevsim doplni. To co je uvedeno vyse je
prakticky nepouzivatelne.

K tomu tisku: TeX prevest do PS primo vyrastrovat pro dany typ tiskarny do
souboru na serveru pomoci gs a tento tiskovy soubor na klientovy jen kopirovat
na tiskarnu. (jedna z moznosti)

> 	Prominte a ono v komercnim svete neco takove existuje? Ukazte mi to,

Prave svadim boj s oracle*forms...rozbehat to, to je des...

> koupim to a vyvijim jen pro to... - ted vazne, opravdu otevrene reseni
> neexistuje, divejte se na to vzdy jako na komponenty systemu a snazte se
> maximalne NEPROVAZOVAT komponenty, kazda at bezchybne dela pouze svou
> praci a tim konci - Inerfacy jsou ve vetsine pripadu jasne, standardni,
> normovane, neni co resit.

Nesouhlasim, komponenty to jsou, ale neni mozne je inteligentne provazat, ony
proste nespolupracuji...a pokud jde o interface, reseni "jazyk - obecny toolkit
- knihovna klienta db" nepovazuji za rozumne pouzitelne, drtivou vetsinu casu
stravim tim, ze se snazim vytvorit a provazat formular a vracena data, to by
melo jit jen deklarovanim "co kam provazat". Sorry, nic proti obecnym jazykum a
toolkitum, ale pak neni cas ani sila na vlastni logiku toho co to vlastne ma
delat.

Martin