Adresa maileru

Miroslav PRAGL Miroslav.Pragl na Omega-Optix.Cz
Středa Duben 11 15:52:23 CEST 2001

> Nikde jsem se totiz nedocetl (neumim moc anglicky), zda
> kdyz mi nekdo odesila postu, tak jsetli jeho mailer navazuje prime
> spojeni s mojim mailerem a uzly na ceste "jen" routuji pakety,
> nebo zda si zpravu mezilehle uzly predavaji tak dlouho, az
> prijde az k pocitaci mojeho providera a ten mi ji pak doruci, jako
> ji dorucil mezilehly uzel k nemu?

Oboji je mozne. Napr. dost bezna situace je ze vas ISP Vam dela zalozni
mailserver (ukazuje na nej MX vasi domeny, ale ma nizsi preferenci nez vas
mailserver).
Takze pokud je nejaky problem u vas, spadne to so mailserveru k ISP a ten to
potomz zkousi dokud to u vas nenaskoci a neprojde (nejjednodussi pripad
relayingu).

Pokud problem neni, jde to primo k vam (primo je relativni pojem, ale pres ISP
to nejde)

Takze opravdu povolit pristup odkudkoliv a hlavne zakazat open relaying (!)

Je i dalsi moznost - nastavit MX zaznam jen na vaseho ISP a na jeho MTA nastavit
doposlani qam.

MP