chyba v "man 2 signal"?; dokumentace linuxu

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Duben 11 19:05:26 CEST 2001

On 11/04/2001, Ondrej Martinek wrote:

> "nahodou" sem si precetl manualovaou stranku k systemovemu volani
> "signal(2)" v Redhat 6.2 (i dalsi napr. Debian 2.2) a zda se mi , ze
> je tam chyba.  Tvrdi, ze linux *nepouziva* semantiku BSD, ale resetuje
> signal handler.  To, ale neni pravda.  Navic doporuceny hlavickovy
> soubor <bsd/signal.h> ani neexistuje.

V mem manualu se pise, ze naopak BSD semantika je pouzivana a take to
tak funguje. Pise se tam dale, ze bsd/signal.h existuje jenom v libc5,
kde se pouzivala SysV semantika. Naopak v glibc lze pouzit SysV zpusob
definovanim makra _XOPEN_SOURCE.

Nemate nahodou ceske manualove stranky? Rekl bych, ze ty jsou ponekud
zastarale.

Jinak ja mam RH 7.0.

> Spravny popis k funckci "signal(2)" je az v "info libc".

Ono je take texinfo autoritativnim a doporucovanym zdrojem informaci.

> Myslim, ze jestli me na linuxu (tj. distribucich) neco opravdu dost
> vadi, tak je to prave nedostatek rozumne dokumentace.  Manualove
> stranky jsou vesinou velmi stare a nekompletni a

Me to ani neprijde. Idealni to mozna neni, ale rozhodne bych nerekl, ze
jsou "vetsinou stare a nekompletni".

> texinfo dokumentace nema zadny standardni format, takze se v ni tezko
> orientuje.

Nechapu? Pokud si nerozumite s programem info, zkuste pinfo, je asi vice
user-friendly. Jinak by nemel byt problem ziskat tuto dokumentaci i v
HTML/PS/PDF.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka