OT, longer: rekonstrukce disku

Michal Bozon bozonm na users.vscht.cz
Úterý Duben 17 15:23:26 CEST 2001

> To by se melo podarit. Hlavne vzdycky kdyz budete overovat jestli jste se
> trefil pouzivejte e2fsck -n, aby byly zakazany jakekoliv zapisy na disk.
> Opravit pres e2fsck disk, ktery nema spravne zadanou geometrii je,
> bohuzel, smrtelne.

Pustil jsem se do toho sam vyzbrojen pouze minidistribuci Brutusware 1.5
Dopadlo to docela dobre. Ale byla to fuska.
V nekterych ext2 oddilech byly data posunuty, nevim proc, ale ja (a fdisk)
jsme si s tim poradili. Ty partitiony jsem hledal tak, ze jsem na
disku vuhledeval regulerni vyraz '^T.Sd^A' (to d neni d ale d s hackem).
Zjistil jsem totiz ze tyto bajty se vyskytuji na zacatku ext2 partitionu.
To 'Sd' je v opacnem poradi tzv. magic number (jak jsem zjistil).
Kazdopadne to byla cenna zkusenost.

A jeste dve prihody s temi FAT16 disky:
Po obnove se nekde v podadresari cca 5.radu objevil adresar s tajemnym
nazvem ( a^a??l? ci tak nejak) a ten se odkazoval na adresar o nekolik
urovni vys (coz jsem nevedel) . Kdyz jsem se ho (v linuxu - po
namountovani) snazil smazat, zacaly se mazat ty soubory obsazene
v tom adresari na ktere "se odkazoval". (Shodou okolnosti to byl
muj adresar, kde jsem mel ulozeny data stahovane z internetu -
tedy jeden z adresaru s mymi nejdulezitejsimi daty - v souladu
s Murphyho zakony.) Tento adresar se proste choval jako pevny odkaz
na adresar.

Ty FAT16 oddily tam byly dva. Po spusteni Window$ (po ignorovani
dotazu na opravu na disku D ve scandisku) priradil
tomu druhemu oddilu pismeno E misto D, ale disk D ukazoval ze je vadny.
(pritom vubec neexistoval) Disky C a E vypadaly OK.
Priste jsem tedy nechal scandisk data opravit, ale pritom si znicil
disk C.
No nezabili byste ho?

Michal Bozon
bozonm @ vscht . cz