Announce RH 7.1

Středa Duben 18 16:53:00 CEST 2001

On Wed, 18 Apr 2001, Jan Becvar wrote:

> 8. a posledni a nejdulezitejsi otazka: proc tak vehementne podporujete
> distribuci, ktera temer zcela zavisi na naladach a potrebach jedne
> americke firmy, a kterou temer nemate sanci ovlivnit - jedine snad
> tak, ze pokazde vydate vlastni verzi.

Myslim, ze staci (znovu, uz jsem to udelal vcera) odpovedet na tuto
otazku.

Distribuce Red Hat byla pred 3 roky asi jedina, ktera se dala rozumnym
zpusobem pouzit (RPM balicky) tak, aby vynalozena prace neprisla vnivec
(tj. mela pouziti i v budoucnosti). Mela velmi slusny instalacni program
(dulezite pro zacatecniky). S RH distribuci jsme delali uz nejaky ten
patek pred zacatkem "modifikaci". Ja osobne jsem presel ze Slackware,
protoze system RPM setri cas pri vyvoji a updatech balicku.

Dalsim duvodem bylo (a do soucasne doby je), ze distribuce Red Hat dava
*vsechno* volne k dispozici vcetne nastroju, kterymi se da distribuce
modifikovat, resp. uplne predelat (to neni u komercnich distribuci vubec
obvykle).

Dale pak slo (a jde) jednoduse zaradit preklady jak instalacniho programu,
tak popisek balicku.

Ctvrtym duvodem je, ze v distribuci RH tezko najdete closed-source
soucast, coz je take dulezita podminka (i Instalator je open-source).

Uznavam, ze dneska tyto veci umi (skoro) kazda distribuce, ale soucasny
stav je vysledkem predchoziho stavu, takze je to jasne.

CzLUG neni konspirativni organizace. Jen mi umoznila vysledky sve prace
publikovat (na ftp://ftp.linux.cz a http://www.linux.cz) a poskytla mi
moznost spoluprace s dalsimi cleny (seminare, konference). V zadnem
pripade to neni tak, ze by CzLUG tlacil Red Hat. Je to jednoduse tak, ze
vysledky prace tvurcu distribuce Red Hat (a tech, kteri delali CZ mutaci)
jsou proste dobre (dlouhodobe).

Odpoved na otazku, proc se RH "nestara" o nasi republiku je jednoducha -
protoze my se nestarame (tedy presneji - ja jsem dal prednost studiu pred
odchodem do komercni sfery). Otazka budoucnosti je otevrena a jistym
zpusobem i zajistena. Co se tyka naladovosti - myslim, ze firma Red Hat,
Inc. je o dost mene "naladova", nez jine firmy, ktere na IT trhu pusobi.
Neznam ani jeden kontroverzni krok, kterym by postupovala proti duchu
open-source nebo open-source komunite (a ktery by byl podlozeny fakty).

Jo, nadavat - to umi kazdej.

--
                        Milan Kerslager