Announce RH 7.1

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Středa Duben 18 17:26:53 CEST 2001

On Wed, Apr 18, 2001 at 04:58:13PM +0200, Jan Vitek wrote:
> Nemyslim si, ze instalacni program redhatu je ukazkove
> user-friendly, vubec se mi na nem nelibilo, ze mi na disk cpal veci,
> o ktere jsem vubec nemel zajem (a ani se nezeptal).

Jde o to, ze zacatecnik by si pak stezoval, ze mu nefunguje to ci ono
a ze to neumi tamto a proc mu na systemu chybi tamhlencto a tadycto.

Zkuseny uzivatel si to vse umi odstranit/zminimalizovat a
nakonfigurovat tak presne, jak chce. A je uz jedno, zda je to
Slackware ci Mandrake.

> ve Slacku jsou sice nektere veci pritomny ve vice balicich, ale
> nemuze se mi stat, ze nove nainstalovany balik je nepouzitelny bez
> instalace dalsich (kvuli dependencim).

Ale zase se vam muze stat, ze si nainstalujete jeden balik s jedno
verzi knihovny a pak jinej balik s jinou verzi te same knihovny ... a
nakonec v tom bude pekny neporadek, co vlastne k cemu patri a proc je
na systemu pet ruznych verzi jedne knihovny, na kterou ma vest
defaultni symlink, oproti ktere se maji prekompilovavat dalsi baliky

> (pokud se neco zlepsilo, klidne me opravte, posledni redhat co jsem
> videl byl nejaky 4.2)

Aaaha.

(Ty windows jsou taky desny, naposled jsem sedel u Win3.11 a na server
bych je vazne nedaval.)

Zkuste se vzdy, nez kritizujete neci cizi praci, distribuci ci
program, poradne zamyslet nad tim, pro koho je ten program delany, jak
asi vypada 80% jeho uzivatelu, jake asi vsechny mozne varianty dany
distributor zvazoval, jaka jsou pro a proti variant, ktere navrhujete
a jaka jsou pro a proti variant, ktere dany distributor zvolil.
Myslete pritom jak na zacatecniky, tak na zkusene uzivatele. Zkuste se
zamyslet, jak byste to udelal, abyste to take prodal ...

Schvalne si zkuste vymyslet nejaky poradny balickovaci system,
zamyslete se nad tim, jak byste resil zavislosti, jak by vypadala
databaze souboru, jak by se resili duplicitni soubory z ruznych
balicku, instalace/upgrade/od-instalace ... Jak velke by asi bylo
instalacni CD-ROM, kdyby u kazdeho balicku, ktery pouziva knihovnu XY
byla tato knihovna XY pribalena? A co knihovny, na kterych XY zavisi?
A co glibc? ...

--
   Martin Mačok
  underground.cz