Announce RH 7.1

michal.spacek na deltaes.cz michal.spacek na deltaes.cz
Středa Duben 18 19:36:30 CEST 2001

On Wed, 18 Apr 2001, [iso-8859-2] Martin Maeok wrote:

> Jde o to, ze zacatecnik by si pak stezoval, ze mu nefunguje to ci ono
> a ze to neumi tamto a proc mu na systemu chybi tamhlencto a tadycto.

vubec se nechci bavit o user friendly nebo ne.
Podle me by cela {jakakoliv} distribuce mela byt udelana tak, aby byla
moznost to delat ruzne.

tzn instalator - textovy, graficky.
moznost instalovat minimum {v debianu ma base 30MB} a potom si klidne
nainstalovat vimko kdyz potrebuju psat text a treba zitra si
nainstalovat zbytek.

v redhatu jsem textovy instalator zatim nenasel.
Takze se primo ptam jestli nejaky existuje??

k tomu otazka: mam nainstalovan redhat a nemam X a chci treba nainstalit
Gnome - jak to mam udelat tak, abych nemusel znova bootovat a jet s
instalacky pres upgrade systemu.
Samozrejeme ze se vsemna zavislostma.

Kde je nejaky slusny popis programu co se spousteji pri instalaci, at je
muzu pouzivat dodatecne?

V debianu mam primo na strankach instalacni manual {dokonce v cestine}
Kdyz hledam v RedHatu na jejich webu, tak se mi zda, ze se snazi docela
dobre mlzit. Maji sice software open source, ale hledam ho pulhodiny, nez
se prokousu vsema tema komercnima vecma.
mozna jsem absolutne stupidni ze to nemuzu najit, ale prosim poradte..

> Zkuseny uzivatel si to vse umi odstranit/zminimalizovat a
> nakonfigurovat tak presne, jak chce. A je uz jedno, zda je to
> Slackware ci Mandrake.

Proc??? dyt prece muzu udelat moznost v zakladu.
Ja jsem schopen si s tim hrat, ale proc bych to mel delat, kdyz je to
navrzeno nejak rozumne.

> Ale zase se vam muze stat, ze si nainstalujete jeden balik s jedno
> verzi knihovny a pak jinej balik s jinou verzi te same knihovny ... a
> nakonec v tom bude pekny neporadek, co vlastne k cemu patri a proc je
> na systemu pet ruznych verzi jedne knihovny, na kterou ma vest
> defaultni symlink, oproti ktere se maji prekompilovavat dalsi baliky

> Aaaha.

To ja nekdy ve verzi 4.5 - ta byla slusna, potom 6.0 tu jsem
nenainstaloval a potom tedkom 7.0 a s tim mam problemy jak blazen.

> [...]
> Myslete pritom jak na zacatecniky, tak na zkusene uzivatele. Zkuste se
> zamyslet, jak byste to udelal, abyste to take prodal ...
>
> Schvalne si zkuste vymyslet nejaky poradny balickovaci system,
> zamyslete se nad tim, jak byste resil zavislosti, jak by vypadala
> databaze souboru, jak by se resili duplicitni soubory z ruznych
> balicku, instalace/upgrade/od-instalace ... Jak velke by asi bylo
> instalacni CD-ROM, kdyby u kazdeho balicku, ktery pouziva knihovnu XY
> byla tato knihovna XY pribalena? A co knihovny, na kterych XY zavisi?

Tady bych se chtel zeptat jake jsou rozdily mezi dpkg systemem a rpm
systemem balicku.
Proste uz jsem slysel dost nazoru, ze rpm je lepsi apod, ale neslysel jsem
duvod. muze to prosim nekdo shrnout?

btw: debian ma taky spoustu balicku a je tam problem??

Dale predpokladam, ze RedHat chce mit distribuci na co nejmene cd, takze
dela celou distribuci dostatecne oklestenou - tzn nedava tam vsechny
preklady, fonty apod. Nebo se mylim??
Protoze ja to vidim tak, ze kdyz neco nechci mit v dane distribuci, tak
udelam dalsi balik, ktery nemusi byt zahrnut v zakladni {americke} verzi a
je treba dostupny po internetu.

s pozdravem

  Michal "sKim" Spacek         	Brno, CZ, Europe
 E-mail: skim na deltaes.com
    icq: 66962942		user: debian, TeX