Blaboly nebo zkutecnost? - Micro$oft vs. Oracle/UNIX

Sobota Duben 21 21:15:23 CEST 2001

On Tue, 17 Apr 2001, Oto 'tapik' Buchta wrote:

> Zdeněk Mazanec wrote:
>
>  >  nepochybne je to skutecnost. A myslim, ze je to oslnive dobry
> vysledek pro "UNIX". Pokud je solo stroj se 48 procesory na Solarisu s
> Oraclem pouze 3x pomalejsi nez 280ti procesorovy cluster s windoze, tak
> je to dobre, nemyslite?

Na tu tabulku jsem se podival a mam dojem, ze ten se 48 procesory nebezel
s Oraclem jako DB serverem, ale s necim podivnym. Prvni s Oraclem byl asi
o dve mista dal, jeho ohodnoceni bylo o neco malo mensi, ale pocet
procesoru byl snad jen neco pres 20! (Ale ta cena za transakci.)

> No jisty problem zde vidim. Cenu. M$ uz umi rozumne clustery, coz
> umoznuje totozny vykon za polovicni cenu. Navic to, ze pravdepodobne
> bylo v cene zahrnuto i sitovani, dela z W2K vice nez silneho
> konkurenta pro komercni UNIXy.

Otazka je, jestli tam take byly zahrnuty naklady na to, ze potrebujete
desetkrat vic prostoru, dela to 10x vetsi kraval a sezere 10x vic
elektricke energie (to je ted velice zajimavy udaj v Kalifornii <g>)
a je cca desetkrat vetsi pravdepodobnost, ze se nejaka komponenta pokazi
(chtel bych se nekdy k takovemu clusteru dostat a osobne zjistit, jak se
vyporada s tim, kdyz bude jeho cast bude nasilim vyrazena ze hry).