Redhat v ceske nemilosti?

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Neděle Duben 22 17:03:22 CEST 2001

Milan Kerslager wrote:

> Enterprise jadro je normalne k distribuci. V krabici jsou samozrejme navic
> CD s komercnim SW, ktery sirit nelze (Professional Server obsahuje 6 volne
> dostupnych CD a dve s komercnimi produkty, ktere sirit nelze). Nicmene
> volne sireny zaklad je u ruznych distribuci ruzny a to jsem se zde snazil
> vysvetlit (kazdy ma jinou obchodni strategii a jine duvody, proc to tak
> je, to nakonec Pavel taky potvrdil).

Takze pokud to spravne chapu, firme RH je uplne fuk jestli si
nekdo jejich produkt koupi nebo stahne z netu. Zrejme penize
nepotrebuji. :-))

Kdyby jste byl jednou sefem firmy "Red Hat CR s.r.o." jak by jste
se zivil ? Kdyz by jste chtel prodat RH- HA Server za $x.xxx,
tak by Vam 99,9% uzivatelu reklo "proc mam platit tolik,
kdyz je linux zadarmo? Ja si to radsi stahnu z ftp a na zbytek
se poptam v linux na linux.cz".

("ten linux je zadarmo" je rozsirene ceske prislovi)

Kdyby takoveto nazory byly vsude ve svete, tak uz
RH Inc. a ostatni vyrobci davno neexistuji.

(- mozna by stalo za to zkusit, az nekdy pojedu k pumpe
pro benzin, vzit sebou xferlog z ftp serveru a rict
"20 lidi si stahlo iso-image, dejte mi plnou nadrz" -)

> Reagoval jsem JEN na Pavlovy podrazdene maily o tom, ze je SuSE
> "diskriminovana" na ftp.linux.cz. Jak vsak pred chvili Pavel sam priznal,
> SuSE *nestoji* o to, aby se z jejich serveru dalo neco tahat, ale pak se
> nesmi divit, ze od nich skutecne nikdo (temer) nic netaha (a nemusi mi pak
> strkat pod nos, ze jsem na ne zly), takze ac me desive zkritizoval, na
> fakticke strance veci jsem snad nechybil.

Ja se vubec p. Janika nebo firmy SuSE nezastaval.:-)
To byl ciste muj nazor na ceske smysleni o RH Linux (ftp verze)
versus komercni distribuce (i komercni RH).
Z techto debat totiz vyplyva, ze pouziti RH (CZ nebo non-CZ) je to nej,
co clovek muze udelat.
Potrebuji prac. stanici ? Dame tam RH 7.0CZ.
Potrebuji server ? Dame tam RH 7.0CZ.
Potrebuji provozovat Oracle ? Dame tam RH7.0CZ.
Od toho IMHO existuji komercni distribuce, kde je to vychytano
a uzpusobeno (i u RH).
Myslim si, ze nez si 2 mesice patchovat a upravovat libovolnou
distibuci stahnutelnou via ftp aby mi na ni bezel Oracle
s 8 CPU, 4GB RAM, RAW I/O vyjde lepe sahnout po hotovem, byt komercnim
produktu.

Roman