perl vs grep

pons na post.cz pons na post.cz
Pondělí Duben 23 14:25:30 CEST 2001

Zdravim,
p. Satrapa v knize "Perl pro zelenace" na strane 18 opisuje informaci o tom jak je perl rychly. Kratce, perl 3.63s, grep cca 5s (egrep 3.37s).

Mam textovy soubor, slovnik, cca 11MB, ktery prohledavam:
perl -ne 'print if /slovo/' file
grep -e 'slovo' file

a zdalo se mi, ze perl je oproti grepu MIMORADNE pomaly.  udelal jsem tedy 2x 10 mereni casu a vysly mi prumery 1.001 sec pro perl, ale jen 0.1549 sec pro grep ---> tedy, ze grep je cca 7x rychlejsi.

Je proto nejake jine vysvetleni, nez ze grep je skutecne dabelsky rychla vec?
A bude tedy lepe z perl scriptu volat grep? :o)

verze sw:
grep -V
GNU grep version 2.0
perl -v