SNMP & MRTG

Lukas mALY malyl na pluto.spsselib.hiedu.cz
Pátek Duben 27 06:25:32 CEST 2001

Dobry den

Tento dotaz tu jiz nekolukrat zaznel.  Procital jsem si nejake prizpecky z
archyvu, ale to co jsem potreboval jsem tam nenasel. Zkousel jsem si z
provoznit MRTG a co je jeho samotneho tyce, tak funguje bez problemu, ale
zatim jen tak, ze zjistuje informace z okolnich routeru (stanic).

Problem mam v tom, ze na serveru, na kterem bezi se mi nedari nastavit
snmpd tak aby toto zarizeni poskytovalo potrebne informace. Kdyz zadam:

[root na tova /root]# cfgmaker public na 212.71.140.242
--base: Get Device Info on public na 212.71.140.242
--base: Vendor Id:
--base: Populating confcache
SNMP Error:
Received SNMP response with error code
  error status: noSuchName
  index 1 (OID: 1.3.6.1.2.1.2.2.1.2)
SNMPv1_Session (remote host: "212.71.140.242" [212.71.140.242].161)
                  community: "public"
                 request ID: 74141864
                PDU bufsize: 8000 bytes
                    timeout: 2s
                    retries: 5
                    backoff: 1)
SNMPWALK Problem for 1.3.6.1.2.1.2.2.1.2 on public na 212.71.140.242
SNMP Error:

Nevim presne co ma byt obsahem snmpd.conf stavajici nastaveni mam takto:

#       sec.name  source          community
com2sec tova  default       public

####
# Second, map the security name into a group name:

#       groupName      securityModel securityName
group   tovaGroup v1           tova
group   tovaGroup v2c          tova

####
# Third, create a view for us to let the group have rights to:

#       name           incl/excl     subtree         mask(optional)
view    systemview     included      system

####
# Finally, grant the group read-only access to the systemview view.

#       group          context sec.model sec.level prefix read   write
notif
 access  tovaGroup ""      any       noauth    exact  systemview none none

Jednoduse receno nevim co je treba nastavit v SNMP aby MRTG ziskalo
informace o zarizeni.

Dik za jakoukoliv radu

--
bye