Problemy s VM v jadre 2.4.7

Míla Kuchta mila.kuchta na atlas.cz
Neděle Srpen 5 15:04:55 CEST 2001

mgr.Jan Obdrzalek <obdrzalek na zoom-int.cz> wrote:

> A neni to tak, ze ta cache je v podstate vsechno na co se kde sahlo a da se v
> pohode zahodit, jakmile je potreba nejaka pamet?
> (Tj. jakmile nejaky proces pozada o pamet tak je mu pridelena z volne pameti,
> neni-li takova, tak se ten kus ubere z cache, tedy kasi lze vlastne pokladat
> za svym zpusobem volnou pamet?)

To tu ovsem popisujete idealni stav, jak by to melo vypadat a ne
soucasny stav temer vsech jader rady 2.4.x. Me treba acrobat (at uz
je to jeho chyba, ci ne) po nejake dobe spolehlive (mozna za prispeni
dalsich okolnosti) odhali problemy v odkladacich algoritmech, ktere se
projevuji neustalym odkladanim "nepotrebnych" stranek do odkladaciho
prostoru a jejich okamzitemu opetovnemu nacitani zpet (tzv. trashing -
jak uz jsem se jednou zminoval). Coz v pripade systemu jako je linux
vede k naprostemu zablokovani interaktivnich (asi vsech, ale u techto
to nejvice boli) aplikaci a tedy k jeho naproste neovladatelnosti.

S pozdravem

Mila Kuchta