Problemy s VM v jadre 2.4.7

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Čtvrtek Srpen 9 13:27:23 CEST 2001

On Thu, Aug 09, 2001 at 01:00:19PM +0200, Jiri Svoboda wrote:
> Takze vecer uz mam obsazeno jen 80MB a zbytek ve SWAP. Vyhdil jsem
> tedy spusteni "slocate" apod a pamet zustava volna. (Samozrejme
> zbytek je cache). Nicmene takto mi na stroji Thunderbird/850 s 256MB
> RAM nabehnou StarOffice po druhem a dalsim spusteni od 2 do 3
> sekund.

A pred timto zasahem (vypusteni slocate z cron) vam opetovne spusteni
SOffice netrva 2-3 sekundy? Me na stejne konfiguraci ano.

Toto muze ovlivnit maximalne prvni (a s minimalnim efektem treba
jeste druhe) spusteni.

>  Spousteni aplikaci ma podstatne kratsi odezvu.

Neverim tomu, ze na opetovne spousteni aplikaci ma vliv, zda jste rano
poustel nejake ohromne cronjoby, anebo ne. Cache se uvolni, pokud je
potreba a cachuji se ty objekty, ke kterym se pristupuje nejcasteji.

http://www.linux-mm.org/

> Je opravdu slocate tak efektivni, ze se vyplati si nechat
> zapraskat celou pamet?

Ta pamet se "neuspini", az bude potreba cacheovat neco jineho (treba
SOffice), kernel rad vyhodi z pameti veci, ktere nacacheoval predchozi
slocate (pokud je z duvodu nedostatku pameti bude potreba vyhodit).

> Je chyba v aplikaci nebo je chyba v jadre, ze dlouho otali s
> odswapovanim?

Tak to budete muset popsat podrobneji, proc se domnivate, ze "jadro
dlouho otali s odswapovanim".

Mimochodem, jak velky mate swap?

Preji hezky den

--