Informovani uzivatele o novem e-mailu

Středa Srpen 15 20:08:31 CEST 2001

On Mon, 13 Aug 2001, DaSt wrote:

> No, ale ja sedim u terminalu (tj. bez grafiky). Takze aktivni konsole je
> jenom jedna. A kdyz pisu neco v editoru, tak se o tom nedozvim. Kdezto na
> zminene OpenVMS to pipne a do spodni radky to napise info + pipne.

Neco takoveho neni zadna legrace. Prvni problem je, ze terminaly obecne
nemaji vyhrazene misto na takova hlaseni, ani neumoznuji docasne prepsat
neco jiz zobrazeneho a pak tam zase vratit puvodni obsah (nicmene program
screen(1) to umi emulovat). Druhy problem spociva v tom, ze terminal je
zarizeni majici stav (napr. poloha kurzoru, ale i uz zminovany obsah
obrazovky) a chybi prostredky, kterymi by bylo mozno nejak koordinovat
jeho soucasne bezkolizni uzivani ruznymi procesy.

Tradicni reseni problem je pochopitelne "pstrosi metoda": predstirame, ze
problem neexistuje a programy, co potrebuji nekomu psat na terminal
(write, talk, obcas i jadro...) to do nej proste zapisou a bude se
predpokladat, ze z toho snad vyleze neco srozumitelneho.

> Navi bash neumoznuje aby se zobrazilo od koho tem mail je
> coz je Velmi dulezite. Kdyz mi bude psat manzelka tak prece kvuli ni
> nebudu prerusovat praci na zdrojaku.

V tom pripade by asi bylo rovnou lepsi, kdyby se prichod zpravy od
manzelky neoznamoval vubec, ne? :)