Kde konfigurovat (rh)?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Úterý Srpen 21 18:30:30 CEST 2001

On Tue, Aug 21, 2001 at 11:30:46AM +0200, Milan Kerslager wrote:

> Kdyz ohrnujete nos nad pomerne slusnym a prehlednym nastrojem, jste jiste
> tak dobrej, ze od nas zadnou napovedu nepotrebujete.

Hmmm... prominte ten podrazdeny ton, ale kdyz se clovek pta na konfiguraky
a dostane odpoved linuxconf, tak to na***e.

> Pokus si sam nejste schopen konfiguraky najit, mel byste se zamyslet nad
> urovni svych znalosti a zacit od zacatku, tj. zkusit pouzit nejaky
> nastroj, podivat se, co to udelalo a pak to zkusit rucne (delam to
> normalne treba u jinych distribucei, u kterych nesem "doma").

Pokud byste si poradne precetl muj mail, tak byste zjistil, ze jsem
si konfiguraky nasel (v rc. skriptech), jen jsem se ptal, kde je
to popsane v dokumentaci k RH (abych nemusel priste grepovat rc. skripty)
Bohuzel ani v jednom z tech preslavnych RH-guides to neni.

> Tim, ze se budete kasat, ze budete editovat konfiguraky rucne, si
> nepridate na znalostech, ale v teto chvili spis dosahnete toho, ze Vam
> polovina veci nepojede a druha polovina bude fungovat blbe (na rozdil od
> toho, jak to tvurci distribuce/skriptu zamysleli).

To neni otazka kasani. Chci vedet presne, kde co delam. Konfiguraky
maji jednu obrovskou vyhodu: jsou to soubory, takze si s nima muzu
delat, co chci (editovat vi-ckem, zazalohovat, prekopirovat na jiny
stroj, dat do nich vlastni komentar, nechat tam stare nastaveni - zahashovane
atd.).
Nesmyslu jako linuxconf, nebo yast se desim. :-o

> Ja osobne delam do RH dost dlouho a myslim si, ze konfiguraky mam za tu
> dobu dost prosle. Presto pouzivam radeji nastroje, protoze clovek nikdy
> nevi, co je vsechno zase noveho a take se vyvaruju toho, ze na neco nekde
> zapomenu, ze jo.

No vidite, ja pouzivam radsi konfiguraky, protoze muzu pouzit stare, kdyz chci
vedet, co se zmenilo, dam si diff a aspon se necemu novemu priucim...

--
Petr Tomasek, http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/