Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Středa Srpen 22 09:34:23 CEST 2001

On Wed, 22 Aug 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Zkousel jsi to? Nestaci snaha o systematicnost, ale mit i __velmi
> podobny__ nazor na implementaci jako nekdo vyse...

Jo, zkousel. Uspel jsem malo, nemel jsem vytrvalost a cas.

> 	Ano, a jsme u toho, pokud nemas dobreho znameho na vyssich mistech mas
> smulu...

Kazdou vec musi nekdo schvalit. Vyoj nelze delat za pomoci anarchie. To,
co jsi zde uvedl, je prekrouceni skutecnosti - Linus i A. Cox maji
argumenty (a zkusenosti), pokud mas lepsi, dodas reseni (spravne,
konzistentni, promyslene do budoucnosti, zapadajici do projektu, ...) mas
jednoznacnou sanci. Musis mit i trpelivost a tim prokazat, ze svou praci
dokoncis. Snazim se sledovat l-k uz asi 5 nebo 6 let a za tu dobu se
vystridalo hodne jmen. Jen diky rozumne selekci se to drzi :-)

> 	Aha, takze pokud se ma vyhodit naprosto zbastleny kus kodu a nahradit
> ho opravdu systemovym resenim, tak se to reseni (byt se 100% zachovanou
> kompatibilitou smerem dolu) ma kouskovat na naprosto nesmyslne kousicky
> aby to bylo Linusem ci Coxem akceptovane, ze?

Prestav si sebe, jak se staras o projekt s 1.5 milionu radku kodu. Velke
neorganizovane zasahy porusi strukturu a uz se v tom nikdo nevyzna.
Schopnost vydeleni problemu ukazuje i na to, ze dany clovek chape.
Pochopit musi i ten, kdo kod akceptuje (protoze to aspon jednim okem
kontroluje). Kdyz posles 20 jednoduchych fixu do NTFS a odstranis tim jeho
soucasne nejvetsi problemy, tak prokazes, ze Tvoje nova implementace bude
tezit ze zkusenosti a ze ses dobrej. Prijimajici ti pak uveri, mozna bude
chvili sledovat, zda je kod dobry, zda ho udrzujes, ale pak ho prijme
(kdyby ne, bude sam proti sobe).

Nesmis smesovat dve veci - opatrnost dlouhodobeho maintainera, ktery videl
desettisice radku kodu a nadseni novacka (ktery by chtel ziskat hned prvni
den osruhy - schvalne prehanim). Do l-k chodi hodne veci, ktere nekdo
separatne udrzuje. Pokud chodi dlouho a dostanou se do verze 1.0, maji
velkou nadeji (jsou overene, dlouhodobe...).

Kdyby Linus nebo Cox nebo kdokoliv jiny nebyl rozumny, vyvoj by
nepokracoval. Je mozne, ze to nekde muze skripat, ale to chce cas. Nelze
ignorovat slova zkuseneho harcovnika, ktery ma odsedenych tisice hodin.
Ale pokud se ten harcovnik bude dlouhodobe chovat spatne, tak ho jednoho
dne nekdo odstrani. Stejne problemy, jake musi prekonat novy implementator
treba CBQ mel pri svem "prijimani" i Kuznecov.

I A. Cox ma problemy s nekterymi patchi, ktere dava Linusovi. Obvykle ale
po nejakedobe jejich udrzby projdou (nebo jsou mezi tim nahrazeny lepsi
implementaci, coz je jeste lepsi).

--
                        Milan Kerslager