Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Srpen 22 10:39:09 CEST 2001

Milan Kerslager schrieb in Nachricht ...

>Kazdou vec musi nekdo schvalit. Vyoj nelze delat za pomoci anarchie. To,
>co jsi zde uvedl, je prekrouceni skutecnosti - Linus i A. Cox maji
>argumenty (a zkusenosti), pokud mas lepsi, dodas reseni (spravne,
>konzistentni, promyslene do budoucnosti, zapadajici do projektu, ...) mas
>jednoznacnou sanci.

A kde sa dozviem, co je premyslene do buducnosti a co zapada
do projektu? Kazdy velky projekt ma nejaku dokumentaciu,
Linux ma prd makove. Co si mam precitat, ak chcem mat
slusne vysvetlene, ako funguje VM system? Alebo NFS?

Odpoved "sleduj l-k 5 rokov" nepovazujem za dobru - medzi
tym zmatkom vysledovat konzistentnu technicku diskusiu
nie je realne.

Linus (tusim) sa kdesi vyjadril na sposob, ze je to zamer - ak to
niekto nie je schopny pochopit z kodu, tak nema v jadre co hladat.
Aj to je pristup, ale podporuje to skor tie nazory na temu elitarstvo.

>Prestav si sebe, jak se staras o projekt s 1.5 milionu radku kodu.

Ale to je prave ten problem. Sam som architektom a spravcom kodu
o rozsahu (momentalne) 600 tis. riadkov C++ kodu, robi na tom
vcelku malo (do 10) ludi. Bez dokumentacie by bolo dokonale
nemozne, aby prisiel niekto novy a bol za par dni v takom obraze,
aby bol schopny urobit nejaky subsystem. Ani by ma nenapadlo
primarne ho odkazat na studium kodu, to je proste nezmysel.
Na druhej strane nemam cas na to, aby som osobne preveril
kazdy patch - na to sluzi disciplina okolo testovania a dokumentacie
a kontrolujem tu. Ak ludia dodrziavaju tieto zasady, do vysledku
prejde akceptovatelne malo bugov.

>Velke neorganizovane zasahy porusi strukturu a uz se v tom nikdo nevyzna.

Pokial sa jeden "boh" stara o strukturu, je vsetko v poriadku, inak
to nejde. Pokial sa tri mesiace hada na temu, ze nezoberie IrDA
patch v celku a jeho dlhodoby a spolahlivy maintainer ho musi rozsekat
na desiatky kuskov, z ktorych berie jeden po druhom a dotycny
maintainer po kazdej iteracii musi ten patch-set generovat znovu,
je to detinske - ten kod rozhodne nepatril do zasadnych kusov jadra,
inym ludom (vratane mna) fungoval a struktura bola definovana
davno predtym. Sorry, keby to urobil mne, skutocne v zivote nic
dalsieho do jadra nenapisem a vyberiem si iny projekt.

Zdravi
--
                                                Stano