Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Středa Srpen 22 13:52:59 CEST 2001

On Wed, 22 Aug 2001, Karel Zak wrote:

>  IMHO tu "panove" neprezentovali nejaky svuj styl, ale asi se snazili
> o nejakou konfrontaci kernelu jako projektu s jinymi OpenSource projekty.
> Predpoklad, ze ten kdo neni schopen akceprovat styl vyvoje kernelu je nutne
> spatny programator je hloupost -- dost mozna, ze se tak kernel pripravuje o
> mnoho dobreho kodu.

ALE JAK TO CHCETE DOKAZAT? Jak chcete odlisit "dobry" a "spatny"? Da se to
jen nastavenim nejakych pravidel a jejich naslednym dodrzovanim. Pravidla
vyvoje Linuxu jsou jasna. Kdo je nechce dodrzovat, pujde jinam, je tisic
jinych projektu.

>  Napr, co spatneho je na CVS?

Nic a neni na nem ani nis samospasitelneho (existuji i jine nastroje at uz
komercni nebo nekomercni). Jen se proste jadro Linuxu pomoci nej nevyviji.
Mozna je to dobre, mozna spatne. To nikdo neni shopen exaktne overit,
protoze je to same "kdyby". Existuji jine varianty, jine projekty, jine
podminky, jine zamery. Pokud budou zivotaschopnejsi, nez Linux, prijde na
ne rada. Ovsem predikovat jejich vyvoj je velmi osemetne.

Tvrdit tady, ze Linux pujde do pekla, je blbost. Bud to vyjde a dotycny se
bude citit jako Buh nebo to nevyjde a tise na to zapomenem (je to 50 na
50).

Zcela evidentne tu porad omilame jednu vec - a to, ze Linux (pry) nema
spravne vedeni projektu (je to modni rikat, protoze kazdej trouba, kteryho
v roce 1992 nenapadlo neco takovyho delat, si mysli, ze se zviditelni
kritikou). Ale PROC? Jak muzete vedet, ze prave model, ktery se pouziva,
je pro nej vyhodny nebo ne (mimochodem - presne stejne debaty jsem videl
uz pred 5-7 lety a kde jsme ted?)? Linus ho opticky ridi sam, prakticky
ovsem vice lidi, kazdy svoji cast. Komercni firmy na nej koukaji jako na
Linux, tedy dilo, za ktere ruci jeden clovek a asi se jim to libi.

Pokud Linus nezvladne vyvoj (treba se zblazni), bude to treba jinak. Treba
bude opravdu CVS nekdy pouzivat. Treba taky nikdy, ale je to *jeho* vec a
*jeho* projekt. Udelejte fork a ukazte, ze jste lepsi. Kecat je na nic. Ja
se snazim ukazat, ze je to kravina a uz jsem propsal tak 2 hodiny, kdy
jsem mohl delat uzitecnejsi veci.

Nikdo z nas nikdy nevyvijel jadro jako on. Nikdo z nas nemuze vedet, jak
se jemu pracuje nejlepe. Tak proc ho sakra nutit a odsuzovat prave proto,
ze "vsichni predci vedi...". To je totalitni a uniformni tendence. Treba
je pro na Linux prinosem prave proto, ze se vyviji jinak, ze se treba
ukaze, ze nektere jeho momenty byly prinosne, jine ne.

Na fork vyvoje je vzdycky casu dost a muze k nemu dojit kdykoliv.

Je to podobne, jako kdyz ekologisti tvrdi, ze Temelin poskozuje zivotni
prostredi, ze je nebezpecny. A presto je statisticky prokazano, ze
kousnuti zralokem je vic pravdepodobne, nez smrt na Temelin.

Nechte si svoje pravdy, ridte se vlastnim rozumem. Dejte sobe i ostatnim
volnost. Misto nadavani a syckovani udelejte neco pro vsechny nebo jdete
do prirody. Tohle NIKAM nevede.

--
                        Milan Kerslager