Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Leo Hadacz hadacz na math.muni.cz
Čtvrtek Srpen 23 11:05:55 CEST 2001

Zdravím,

On Thu, Aug 23, 2001 at 08:39:57AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	I v Open source svete jsou projekty, ktere s Linuxem souvisi jen tak,
> ze byli _pozdeji_ do Linuxu portovany, opravdu je treba slapat novou
> cesticku a objevovat kolo? At si to Linus & spol. dela jak chce, ovsem
> jak psal Standa Meduna byt slepy k vysledkum a zkusenostem jinych je
> ignorance, nehlede k tomu, ze je velmi silne citit neucta k statisicum
> clovekodnu jinych, kteri by radi na praci vyvojaru jadra navazali - na
> tuto silnou vytku (neprezentoval jsem ji sam) jsi nemel vubec zadny
> argument (zatim jsem si ho neprecetl).

bedlivě sleduji vaši zajímavou (to myslím vážně) diskusi a dnes jsem se
rozhodl, že alespoň vyjádřím svůj názor, i když s programováním driverů
nemám nic společného, ani patch do elmu (jako Standa :) jsem nikdy
neposlal. To jen aby to nevypadalo, že Milan Keršlágr je jediný arogantní
idiot v této konferenci, popř. na světě spolu s Linusem a Coxem.

Ještě bych rád podotknul, že já sám RCS používám skoro na všechny texty,
které píšu, protože jsem paranoidní. Myslím si ale, že jestli se někdo
rozhodne CVS/RCS nepoužívat, tak je to jeho rozhodnutí a nikdo nemá právo
ho do toho nutit. Jestli se někomu nelíbí, že není např. v případě Linuxu
po jeho, ať přejde třeba na FreeBSD, když je to systém s tak skvělým
způsobem vývoje. Vy se tu pořád snažíte vysvětlit, že Linus je asi úplný
blbec (ignorant), protože ignoruje něco tak dobrého, jako je softwarový
management, speciálně používání CVS. Pokud to náhodou tak není (to že se o
to snažíte), tak Linus je v tom případě blbec proto, že nastartoval vývoj
toho hloupého systému, který je nejpopulárnější nikoliv svými kvalitami,
ale zřejmě jakýmsi démonickým spiknutím všech zlých sil ve Vesmíru.

Osobně si myslím, že výroky typu ,,jsem bastard a jsem na to hrdý`` nebo
,,Linus dá do jádra patch, až se mu bude chtít`` apod. je potřeba brát jako
nadsázku. Žádnou aroganci v tom nevidím. Zato však vidím aroganci v tom,
když někdo bezpodmínečně požaduje, aby někdo jiný oddůvodňoval jakékoliv
svoje rozhodnutí, popř. skákal tak, jak on pískne. Ve většině případů není
člověk povinen cokoliv zdůvodňovat ani skákat.

Jestli se stane situace s managementem kernelu Linuxu neudržitelná a
řešením bude nasazení CVS, věřím, že k tomu dojde. Jestliže použití CVS
přináší takový prospěch, věřím, že zakrátko FreeBSD, popř. jiné systémy,
Linux převálcují. Nebo dojde k tomu, že někdo nastartuje projekt
CVSAntiLinux. Protože jsem však arogantní idiot a jsem na to hrdý, nebudu o
tomto svém naprosto správném názoru s vámi vůbec diskutovat!!!

Leo

P.S.: Já být Linusem a komunikovat s takovými 10+ Janoušky apod., tak už
se asi někde houpu na mašli :-)

--
Leo Hadacz
try finger hadacz na queen.math.muni.cz