Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Čtvrtek Srpen 23 11:01:57 CEST 2001

> Ještě bych rád podotknul, že já sám RCS používám skoro na všechny texty,
> které píšu, protože jsem paranoidní. Myslím si ale, že jestli se někdo
> rozhodne CVS/RCS nepoužívat

	Prominte, ale pokud jste (at mluvim za sebe) moje vytky zuzil na
problem pouzivani ci nepouzivani CRS (Control revisions system - je
uplne jedno, zda-li je to CVS (ktere ma tolik nedostatku az hanba), RCS,
PRCS, SCR a co ja vim ktere jeste existuji), pak jste velice ale opravdu
velice zuzil vedni disciplinu, ktere se rika softwarove inzenyrstvi. To,
ze to neni teorie sama pro sebe se presvedcuji dnes a denne, ac se mi na
VS zdalo toto vsechno naprosto suche a k nicemu povidani jistych
vyucujicich...

	O cem to softwaroveho inzenyrstvi vlastne cele je se pokusim nastinit
velice nepresne v par bodech (aby bylo jasne ze to neni jen o CVS):

1. Zaznam historie (to je tak asi vse k cemu lze to CVS pouzit) a
pripadny navrat at pouzijeme jakykoli evolucni model vyvoje projektu -
Changelog to skutecne nenahrazuje
2. Dokumentace
3. Feature Freeze (to jedine se v Linuxu vyhlasuje, ale stejne je to
pouze formalni - a bohuzel se nedodrzuje)
4. Alfa a beta testovani (primo vyvojari) + patricne release
5. Zpetny feeback (opravy, patche, namety na zlepseni)
6. QA
7. Setkani a diskuse
8. Pokus o stanoveni ceny ci narocnosti implementace urcite komponenty
9. Analyticka cinnost

	A samozrejme spousta dalsich veci. Z techto z meho pohledu zakladnich
veci v linuxu jakozto projektu naprosto postradam body 2), 6), 9) a body
3),5),7) jsou bud temer nemozne nebo jejich dosazeni ma takovou rezijni
narocnost, ze se nevyplaci (dokazal to jak Milan, tak Ja, naopak Yenya
ma opacne zkusenosti). Zajimavosti bodu 9) je to, ze veci se nejprve do
kernelu zadratuji a pak se meri, priznavam ze ne vzdy, ale mnoha
zbytecnym implementacim se mohlo vyhnout (a tedy tisicum hodin
programovani a ladeni) - na druhou stranu ladit kod _ciste_ premyslenim
nad obrazovkou ci papirem vede take ke spornym vysledkum.

> Osobně si myslím, že výroky typu ,,jsem bastard a jsem na to hrdý`` nebo
> ,,Linus dá do jádra patch, až se mu bude chtít`` apod. je potřeba brát jako
> nadsázku. Žádnou aroganci v tom nevidím. Zato však vidím aroganci v tom,
> když někdo bezpodmínečně požaduje, aby někdo jiný oddůvodňoval jakékoliv
> svoje rozhodnutí, popř. skákal tak, jak on pískne. Ve většině případů není
> člověk povinen cokoliv zdůvodňovat ani skákat.
>
> Jestli se stane situace s managementem kernelu Linuxu neudržitelná a
> řešením bude nasazení CVS, věřím, že k tomu dojde. Jestliže použití CVS

	Bohuzel v okamziku, kdy stovky firem investuji miliardy dolaru do
neceho (a deje se tak cca 1.5 roku), nepochybne se zacnou snazit
ovlivnovat vyvoj. Kam to povede uvidime opet casem, v tuto chvili se
domnivam, ze spise setrvacnosti zustava stary model vyvoje...

	Zkuste jako maly neznamy subjekt v dnesni dobe vyrobit spickovy HW a
zacit k nemu psat patricne softwarove zazemi... nebo jinak - jste firma,
ktera ma sve spickove (proc ne) softwarove oddeleni a je na trhu nekolik
let davno zapsana. A nyni chce portovat sve produkty na Linux -
podivejte se jake je ji poskytnuto zazemi - neni tu neco spatne?
(Mysleno v porovnani s jinymi OS a treba i HW platformami)

> P.S.: Já být Linusem a komunikovat s takovými 10+ Janoušky apod., tak už
> se asi někde houpu na mašli :-)

	Ja byt v kuzi nekterych vyvojaru (Hendrix, Kuznecov, zminovany autor
noveho NTFS, IRDA apod.) poslu Linuse k sipku a radeji se venuji cistemu
vyvoji v jinem OS... Neni to o modelu, o komunikaci, ale zejmena o ucte
k cizi praci... pokud se veci casto resi familierne nebo az se mi
zachce, pak to muze kratkodobe jit, ale jak dlouho?

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno