Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Leo Hadacz hadacz na math.muni.cz
Čtvrtek Srpen 23 12:32:55 CEST 2001

On Thu, Aug 23, 2001 at 11:01:57AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Prominte, ale pokud jste (at mluvim za sebe) moje vytky zuzil na
> problem pouzivani ci nepouzivani CRS (Control revisions system - je

Ne, nemyslel jsem jen nasazeni nejakeho CR systemu, ja jsem se proste jen
snazil naznacit, ze situace je takova, jaka je. Patrne Vas nazor nesdili
dostatecny pocet lidi (tedy hlavne tech, kteri do toho maji co kecat), ani
situace neni zas az tak katastrofalni, jak si myslite. Kdyby totiz aspon
jeden ten bod platil, doslo by ke zmene. Vzdycky jsou nejdulezitejsi fakta,
to co nekdo nekde rika je sice taky dulezite, ale druhorade.

> zbytecnym implementacim se mohlo vyhnout (a tedy tisicum hodin
> programovani a ladeni) - na druhou stranu ladit kod _ciste_ premyslenim
> nad obrazovkou ci papirem vede take ke spornym vysledkum.

At si kazdy vyvojar jednotlivych driveru pracuje, jak chce. Nikdo nikomu
nebrani, aby CRS na svem kernelovem podprojektu soukrome pouzival. Je
jasne, ze jednotlive komponenty spolu musi spolupracovat, a proto by se
nekdo mohl domnivat, ze by bylo lepsi, kdyby se tak vyvijelo cele jadro.
Ale proste je potreba se smirit s tim, ze je to jinak. A to, ze toto jinak
je spatne, je proste Vas nazor, ktery nemusi vsichni ostatni sdilet.

Je to porad o tomtez...

> [...]
> ovlivnovat vyvoj. Kam to povede uvidime opet casem, v tuto chvili se
> domnivam, ze spise setrvacnosti zustava stary model vyvoje...
>
> 	Zkuste jako maly neznamy subjekt v dnesni dobe vyrobit spickovy HW a
> zacit k nemu psat patricne softwarove zazemi... nebo jinak - jste firma,
> ktera ma sve spickove (proc ne) softwarove oddeleni a je na trhu nekolik
> let davno zapsana. A nyni chce portovat sve produkty na Linux -
> podivejte se jake je ji poskytnuto zazemi - neni tu neco spatne?
> (Mysleno v porovnani s jinymi OS a treba i HW platformami)

Myslim, ze zazemi poskytuji tvurci distribuci. Jedna vec je Linusuv kernel,
ktery je jakymsi pevnym bodem, druha vec jsou opatchovavana jadra dodavana
ruznymi tvurci distribuci. Zatim to tak funguje, tak to tak nechme
fungovat.

> 	Ja byt v kuzi nekterych vyvojaru (Hendrix, Kuznecov, zminovany autor
> noveho NTFS, IRDA apod.) poslu Linuse k sipku a radeji se venuji cistemu
> vyvoji v jinem OS... Neni to o modelu, o komunikaci, ale zejmena o ucte
> k cizi praci... pokud se veci casto resi familierne nebo az se mi
> zachce, pak to muze kratkodobe jit, ale jak dlouho?

Zda se, ze muj pokus o vysvetleni nadsazky nevysel. Takze jeste jednou
rikam, ze si nemyslim, ze Linus je flakac, ktery dela veci az se mu zachce,
ani to neni Buh, ktery ma vzdycky pravdu, a kdyz nekdo nekoho posle do
riti, neznamena to jeste, ze ten prvni je darebak. A kdyz se nekdo, kdo ma
pravo rozhodovat, pro neco rozhodne, nema povinnost to vsem vysvetlovat,
alespon ne v pripade Linuxu, coz je zrejme, protoze Linus se za to zadnemu
cloveku nezodpovida. Tohle vsechno ale jeste neznamena, ze Linus (nebo
kdokoliv jiny, ktery se chova podobne) nemuze mit uctu k cizi praci, ze si
nevazi zkusenosti ostatnich apod. A kdyby to Linus delal jinak, nebo by byl
model vyvoje jiny (i kdyz tvrdite, ze o to Vam nejde, neverim Vam), neni
pravda, ze by to urcite bylo lepsi. To proste nemuzeme vedet. A nejhorsi je
arogantni, ac technicky velice zdatny vyvojar, ktery je osobnostne totalni
pako. Pristup Linuse takoveto lidi docela dobre filtruje, coz povazuji za
velice dobre. V podstate si myslim, ze nic lepsiho neexistuje.

Leo

--
Leo Hadacz
try finger hadacz na queen.math.muni.cz