Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Čtvrtek Srpen 23 11:56:57 CEST 2001

> jasne, ze jednotlive komponenty spolu musi spolupracovat, a proto by se

	Komponenty spolu mohou spolupracovat pouze pokud je dany Interface -
pokud jste to nezaznamenal, pak se v linuxu, na rozdil od vsech
ostatnich mne znamych OS, hodne casto zmeni (bez zpetne kompatibility)
prave ta komunikace komponent... - bohuzel ona komunikace neni jen o
komponentach uvnitr kernelu, ale take zakladnich utilit, ktere se musi
stale prepisovat nebo vznikaji stale nove a nove.... - vyvojare jadra to
veru nezajima (ostatne spory ohledne GLIBC vs. Linus apod. jsou Vam
zname, ne?), a co se tyka komunikace - myslite si, ze je vhodne, aby
vsichni kdo chteji spolu komunikovat meli jako jediny zdroj informaci
casto velice spore komentovane source kolegy?

> Myslim, ze zazemi poskytuji tvurci distribuci. Jedna vec je Linusuv kernel,
> ktery je jakymsi pevnym bodem, druha vec jsou opatchovavana jadra dodavana
> ruznymi tvurci distribuci. Zatim to tak funguje, tak to tak nechme
> fungovat.

	Ja ten pevny bod v tom kernelu nevidim, reknu to jinak, do oblasti, kam
se chce Linux prosazovat neni mozne kazde dva roky vyhodit stary SW a
vyvijet/ladit novy, myslim, ze to mluvi za vse (mam na mysli Hi end
file-servery, sitove routery apod.), na desktopu je to putna, MS Windows
si take kupujete s pocitacem a pak ilegalne (zpravidla) preinstalovavate
novejsimi (az jsou na trhu).

> rikam, ze si nemyslim, ze Linus je flakac, ktery dela veci az se mu zachce,

	Po nekolikamesicnim sledovani l-k (pravda komentovanem LL) nemam
rozhodne pocit, ze a) Linus je flakac, ale take b) ze Linus do jadra
dava veci, ktere sam povazuje za dobre - jak jsem rekl, kdo nestoji s
nim stoji proti nemu a Linus casto neustupuje z naprosto imaginarnich
duvodu... - nekdy ano, pod opravdu velkym tlakem...

> cloveku nezodpovida. Tohle vsechno ale jeste neznamena, ze Linus (nebo
> kdokoliv jiny, ktery se chova podobne) nemuze mit uctu k cizi praci

	Linus je pouze omylny, pokud pacha chyby (a v posledni dobe jich pacha
cim dal vice, resp. je z nich jednoduse usvedcen) a ostatni to stoji cas
a presto ho nezajima nazor na vylepseni spolecne prace, ktera by
prospela velkemu mnozstvi lidi, pak si te prace ostatnich nevazi...

> pravda, ze by to urcite bylo lepsi. To proste nemuzeme vedet. A nejhorsi je
> arogantni, ac technicky velice zdatny vyvojar, ktery je osobnostne totalni
> pako.

	Ano, i od toho tu mame softwarove inzenyrstvi, ostatne sam jsem se
podilel/podilim na nekolika projektech, kde lidi se v zivote nevideli,
presto musime byt schopni spoluprace a kvalitniho vysledku, proto vim o
cem mluvim a cim se to vlastne ohanim.

> Pristup Linuse takoveto lidi docela dobre filtruje, coz povazuji za
> velice dobre. V podstate si myslim, ze nic lepsiho neexistuje.

	Netvrdim, ze jeho pristup neco neeliminuje, domnivam se vsak, ze
neeliminuje pouze jistou skupinu, ale take kvalitu a ja si myslim, ze je
to chyba - jeho zpusob je velice dvousecna zbran.

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno