Red Hat Bugzilla: vecirek jen pro zvane?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Srpen 23 11:45:06 CEST 2001

Leo Hadacz schrieb in Nachricht <20010823110555.C18568 na queen.math.muni.cz>...

>Vy se tu pořád snažíte vysvětlit, že Linus je asi úplný blbec (ignorant),

Ignorant a blbec nie je zdaleka to iste :-) Podla mna je Linus genius
(bez nadsadzky), pretoze je schopny ten projekt ako tak drzat
v rozumnych medziach aj napriek velkosti, ktoru dosiahol - 99.9%
aj skusenych manazerov by v takejto situacii zarucene zlyhalo.
Je tiez ale (taktiez podla mna) ignorant, pretoze nevidi, ze
sa zacinaju objavovat problemy, ktore s tou velkostou suvisia
a ignoruje rizika vyplyvajuce z tohoto stylu.

>protože ignoruje něco tak dobrého, jako je softwarový management,
>speciálně používání CVS.

To _ani_zdaleka_ nie je len (ani najma) o CVS.

>Zato však vidím aroganci v tom, když někdo bezpodmínečně
>požaduje, aby někdo jiný oddůvodňoval jakékoliv svoje rozhodnutí,
>popř. skákal tak, jak on pískne. Ve většině případů není
>člověk povinen cokoliv zdůvodňovat ani skákat.

Povinny? - isteze nie. Je to ale slusnost k ludom, bez ktorych
by Linux zdaleka nebol taky uspesny (tym nemyslim seba)?
Podla mna ano.

Reci o tom, ako hacker najde vsetko citanim kodu a ze nepritomnost
debuggera vedie k cistejsiemu kodu su jedna vec, realita druha.
Mal som tu cest kdesi v priebehu 2.3.x hladat bug v sietovom kode -
TCP spojenie proste obcas uplne zamrzlo. David Miller ma predtym
(pravom) za nieco sprdol, tak som mu chcel ukazat, ze nie som uplny
magor - aj to je motivacia :-))).

Problemove miesto som nakoniec aj nasiel (David potom urobil
korektny fix), ale ten kod nemal s cistotou vobec nic spolocne,
skakalo sa tam dookola po halde roznych modulov a samozrejme,
komentar ani jeden. Debugger alebo aspon naznak dokumentacie
by mi urcite pomohli v kode sa zorientovat radovo rychlejsie,
a to si neskromne myslim, ze v rychlom orientovani sa v cudzom
kode som celkom dobry.

Ze to nuti programatorov mysliet dopredu a potom kodovat,
je tiez jednym z Linusovych argumentov. V tom pripade by som
mu odporucil obratit pozornost na Andreu Arcangeliho - ten clovek
striela(l) pat patchov za den (resp. skor za noc) a evidentne ide
o hladanie problemov sposobom pokus-omyl. Sledoval som
to taktiez pocas 2.3.x a v jednom pripade som akysi bug okolo
tlaciarne (ktory som vedel zreprodukovat) takto nahanal s nim.
Okolo tlaciarne, no povedzme, ale Andrea je aj chlapik vrtajuci
sa vo VM...

>Jestli se stane situace s managementem kernelu Linuxu neudržitelná

Ale preco preboha musime cakat, kym sa tak stane?

>P.S.: Já být Linusem a komunikovat s takovými 10+ Janoušky apod.,
>tak už se asi někde houpu na mašli :-)

Hm, zaujimave, ja o managemente projektu bez problemov hovorim
so svojim sefom a moji podriadeni o nom bez problemov hovoria
so mnou. Nikto z nas sa kvoli tomu nevesia, nikto nema problemy
povedat svoj nazor a pokial nieco zacina skripat (_zacina_, nie ze
je to uz neudrzatelne), hladame cesty, co s tym.

Zdravi
--
                                                  Stano