XFree86 4.1 a ceska klavesnice

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pondělí Srpen 27 00:58:48 CEST 2001

On 24 Aug 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Ako jedini v celom XFree sme mali mapy, ktore obsahovali dve
> rozlozenia prepinane ako grupy XKB. Prave toto viedlo k problemom
> s instalacnymi programami roznych distribucii - neda sa ocakavat,
> ze bude instalacny program ponukat sest roznych rozlozeni
> pre cestinu a dalsich sest pre slovencinu. Nepisanym
> standardom v X svete je jedno rozlozenie v jednej mape,
> maximalne s nejakou drobnou zmenou typu z <-> x ako variantou,
> a ak clovek potrebuje prepinat, pouzije na to tool (napriklad
> moj xkbsel - ja ho pouzivam odkedy som ho napisal :-))

To je vsechno hezke, duvody, ktere k tomu vedly se daji uznat, ale vec se
ma tak, ze je ted vysledek jeste horsi nez predtim.

> Dost dlho sa o tom diskutovalo (v mojom foldri je niekolko desiatok
> mailov a to som v celej veci fungoval skor ako "konzultant pre
> slovencinu" :-)). Je mi luto, ze to niektorym ludom vadi, to nam
> bolo vcelku jasne. Sam som vo februari inicioval malu anketu,
> kolko ludi to pouziva a ako velmi by im zmena vadila - vacsina
> vtedy napisala, ze si uz sice zvykli, ale prepinanie externym
> programom by nebola velka tragedia. Som presvedceny, ze v konecnom
> dosledku ide o cistejsie riesenie.

Tohle taky beru, at se to dela externim programem, ale preci k tomu musim
donutit SAMOTNE XFree ne?

Preci nebudu patrat a hledat, jak se pouzivaji klavesove zkratky v ruznych
spravcich oken, abych si tam v nich nastavil prepinani cestiny pres
externi program???

Ja jsem proste neprisel na to, jak to nastavit tak, abych mohl vymenit
spravce oken a NEPRISEL TAK o MOZNOST prepinani klavesovych map na dve
nejpouzivanejsi rozliseni, protoze proste ceskou mapu nejsem zvykly
pouzivat!

Muze mi teda nekdo v tomto ohledu pomoci, jak to mam zabezpecit?

Uz jsem psal minule, je to pomerne dulezite, protoze se to tyka
pripravovane verze MDK 8.1 a tohle me zatim dost slusne vyrazilo dech,
protoze jsem chtel resit x jinych lokalizacnich problemu a je tady ted
docela zasadni problem v tom, jak vyresit ceskou klavesnicic v XFree86
4.1.x

R.V.