XFree86 4.1 a ceska klavesnice

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Pondělí Srpen 27 17:33:36 CEST 2001

Stanislav Meduna <stano-cznews na meduna.org> wrote:
> Ako jedini v celom XFree sme mali mapy, ktore obsahovali dve
> rozlozenia prepinane ako grupy XKB.

Vubec vam nerozumim. Skupiny XKB vidim prakticky ve vsech
mapach (am, az, be, bg...). Nebo myslite cz_us a us_cz? Pokud
ano, tak s tim souhlasim a mel by byt jen jeden - to ale
vubec nesouvisi s rozlozenim klaves.

> Prave toto viedlo k problemom
> s instalacnymi programami roznych distribucii

Jake konkretni problemy mate na mysli?

> - neda sa ocakavat,
> ze bude instalacny program ponukat sest roznych rozlozeni
> pre cestinu a dalsich sest pre slovencinu.

Opet vam vubec nerozumim. Jak to souvisi s tim, ze vsechna rozlozeni
byla zrusena a zustalo jen jedno? A navic dost zvlastni. Proc by
nemohl instalacni program nabizet jen jedno rozlozeni z mnoha
preddefinovanych?

> Nepisanym
> standardom v X svete je jedno rozlozenie v jednej mape,

Znamena to, ze madari (hu) budou muset sva rozlozeni take zrusit
a nahradit je jen jedinym? Nejak se mi to nezda. Proc Windows mohou
nabizet nekolik ruznych rozlozeni a X Window v Unixu nikoli?

> a ak clovek potrebuje prepinat, pouzije na to tool (napriklad
> moj xkbsel - ja ho pouzivam odkedy som ho napisal :-))

Je to standardni soucast X Window nebo navrat k hackerine
a "udelej si sam"?

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science