XFree86 4.1 a ceska klavesnice

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pondělí Srpen 27 20:13:13 CEST 2001

On 26 Aug 2001 12:19:25 GMT, Cejka Rudolf wrote:

: Vubec vam nerozumim. Skupiny XKB vidim prakticky ve vsech
: mapach (am, az, be, bg...). Nebo myslite cz_us a us_cz? Pokud
: ano, tak s tim souhlasim a mel by byt jen jeden - to ale
: vubec nesouvisi s rozlozenim klaves.

Myslim cz_us a us_cz.

:> Prave toto viedlo k problemom
:> s instalacnymi programami roznych distribucii

: Jake konkretni problemy mate na mysli?

Ze instalacny program nebol schopny zistit, akeze rozlozenie
ma vlastne ponuknut pri instalacii.

: Znamena to, ze madari (hu) budou muset sva rozlozeni take zrusit
: a nahradit je jen jedinym?

Ako tak pozeram do hu, vidim tam jedno rozlozenie s pripadnou
variantou nodeadkeys.

:> a ak clovek potrebuje prepinat, pouzije na to tool (napriklad
:> moj xkbsel - ja ho pouzivam odkedy som ho napisal :-))

: Je to standardni soucast X Window nebo navrat k hackerine
: a "udelej si sam"?

Z tohoto hladiska je aj window manager "udelej si sam" :-)

Konkretne xkbsel pozna gnome, KDE, window maker plus miniokienko
pouzitelne hocikde. Este zial nemam nainstalovane XFree 4.1,
takze za funkcnost nerucim, ale len co ich mat budem, vydam
aktualnu verziu. Ide o ciste riesenie, nedotykajuce sa
distribucie X.

Pockal by som este na Kamilovo vyjadrenie, opakujem, ze ja
nie som ten hlavny, co za to moze a na stiahnutie uz existujucich
rozlozeni sa ma nikto nepytal - to ma prekvapuje rovnako ako vas
a tak qwerty, ako prog ako varianta su myslitelne. Nevidim ale
problem, aby sa namiesto dvoch shiftov nemohlo prepinat inym
hotkeyom za pomoci externeho programu.

Zdravi
--
                                        Stano