XFree86 4.1 a ceska klavesnice

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Pondělí Srpen 27 17:04:42 CEST 2001

Stanislav Meduna <stano-cznews na meduna.org> wrote:

Dostal jsem uz odpoved i od p. Tomana, ale newsy ted jsou nejake
zadrhnute, takze urcite uz nekdo neco napsal a ja to jeste nevim,
proto se zatim vyjadrim jen k casti:

> On Fri, 24 Aug 2001 21:39:55 +0000 (UTC), Dan Ohnesorg wrote:
> To je sice mozne, ale kedze maintainer argumentoval proti nej,
> asi to velky vyznam mat nebude.

Co myslite "nej"? Nejde o konkretni soubor, ale o pozadovanou
funkcnost a je uplne jedno, jakou "nej" je to realizovano.

> Zaujimave, ked tu ta anketka bezala, nevyjadril sa snad nikto
> z tych, co tu teraz najviac placu :-(

Klidek. Co treba sem ten dotaz opet poslat? Pokud vim, ptal jste
se pouze na to, zda bude vadit, kdyz bude zavedeno prepinani pres
program. Nepamatuju si ani slovo o tom, ze nekdo chtel rusit
existujici klavesove mapy nebo se by si dovolil se uplne vykaslat
na zpetnou kompatibilitu a kdyz uz by chtel zavest prepinani pres
program, ze by si dovolil tento prgoram nedodat se standardni
distribuci. Je tedy vase poznamka opravdu opravnena?

> ... a maintainer sa moze zblaznit, ked chce neustale niekto nieco
> zmenit - skoncime s mapou pre sekretarku, pre programatora,
> pre TeX-istu, ...

Psaci stroj a Win/OS2/Mac.

> Nepochybujem o tom, ze napr. Nemci maju
> tiez svoje verzie - ich klavesnica je podobne od veci, ako nasa.

Dobre, jak presne to tedy Nemci resi? Jaky program k tomu
pouzivaji a kde ho muzu na Inetu stahnout, abych se na jejich
mapy podival?

> V distribucii XFree ale pokial viem tiez poslusne maju jednu mapu.

Brr, z teto vety se mi udelalo uplne spatne.

> Bol _dost_ tazky problem do XFree vobec nieco dostat -

Kdyz jsem potreboval zanest zmenu do aliases, byl to _dost_
primitivni problem. Neuhybejte prosim mimo predmet diskuze.

> asi si to malokto uvedomuje, ale az do 4.0 tie mapy neboli
> sucastou XFree a islo o patche distribucii (do RH som ich
> napr. pretlacil ja).

Ehm??? A co treba XFree86 3.3.6? Chcete mi snad tvrdit, ze
v souboru X336src-1.tgz neni soubor czsk??? To snad ne.

> Tu je IMHO spravna cesta zakladna mapa v distribucii a ak niekto
> chce varianty, moze pouzivat doplnujuce balicky.

A kde jsou? Co vam rika zpetna kompatibilita? Znovu
opakuji - v 3.3.6 je czsk primo v XFree86.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science