XFree86 4.1 a ceska klavesnice

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Srpen 28 10:17:41 CEST 2001

On Mon, 27 Aug 2001, Filip Hroch wrote:

> [...]
> tak ze bych mel moznost si nahrat vlastni definice klavesnic.
> Jinak ja odjakseziva v konfiguraku X nemam nic jineho nez us
> klavesnici a prepinam si to prave az pri startu X (kazdy uzivatel
> tak muze mit co chce).
>
> Vyhody jsou asi jasne, v klavesnici si nedefinujete prepinani, jake
> vam vyhovuje a nemusite startovat externi program nebo zachytavat
> eventy v wm. Pripade by se donekoncena nemuseli vymyslet nejake patche
> a ruzni distributori by proste narvali klavesnice jake by chteli.
> Nebo je to zase nejaka paranoia, aby si uzivatel nanamapoval hacknuti

Presne o tom taky vicemene snim.

I kdyz jsem dostal odpovedi od Kamila Tomana (autora tech zmen), porad to
neresi ten problem, kdy musim v KAZDEM WM hledat, jakym zpusobem mi dovoli
pouzit klavesovou zkratku na prepinani klavesnice, ktere se bude dit pres
externi program, proti cemuz nic nemam.

Me proste HODNE vadi to, ze v kazdem WM bude muset uzivatel hledat, jak se
to tam nastavuje.
Takhle to fungovalo naprosto transparentne vzhledem k WM, uzivatel mel
pripraveno prepinani klavesnic primo prostrednictvim X.

Nevim, asi jsem staromodni, me reseni ve verzi 4.1.x proste prijde
nestastne...

Zvlast je to horsi o to, ze se verze 4.1.x dostane do podzimnich verzi
distribuci, ktere nemaji zmenu v hlavnim cisle ale ve vedlejsim, coz
vetsinou znaci zmenu vylepseni funkcnosti, lepsi podporu hardware, snazsi
spravu a dalsi opravy, ktere se nahromadily od vydani verze .0.

R.V.

> Jestli uz to ma nekdo takhle nejak podobne vyresene byl bych vdecny
> za navod.

Navod je opravdu ted takovy, ze to v kazdem WM musim najit, kde jsou tam
klavesove zkratky a ne potom nastavit prepinani klaves, napr. KDE to ma
vyreseno dobre, ale uz dost pochybuju o jinych :(

R.V.