zmaten z gcc, glibc...

pasky na ji.cz pasky na ji.cz
Úterý Srpen 28 17:07:29 CEST 2001

..snip..
> uvedomte si, ze stare kompilatory podporuji zpusob psani kodu tak, jak to
> uz *nikdy* nebude podporovano. Pokud dnes nejde nekomu prelozit neco na
> 2.96, nepujde mu to s velmi velkou pravdepodobnosti prelozit ani na
> novejsich kompilatorech (tyka ze zejmena C++, ponechme stranou chyby
> kompilatoru, ktere se daji opravit a jsou i ve starsich verzich).
Ale cela tahle diskuze je prece hlavne o chybach toho kompilatoru! Ty chyby
se samozrejme daji opravit, a take jsou opraveny, ale 90% uzivatelu gcc
neezupgraduje, co z toho vyplyva jsem jiz jednou napsal.

..snip..

> To, ze nejsou nejake aplikace prelozit na novem kompilatoru znamena, ze
> jejich vyvojari jeste neopravili svuj kod.
Kod ktery generuje internal server errory se opravuje dost tezko ;-)

..snip..

> V RH bude jako alternativa kompilator 3.0, ktery uz vysel. Protoze 2.96
> neni pro C++ kompatibilni s 3.0 (to se vedelo uz na podzim). Takze
> soucasny kompilator v RH prebira z 3.0 upravy, ktere binarni kompatibilitu
> nenarusuji.
A hezky se nam to nabaluje... ;-)

..snip.. (tusim ;)

> Zaroven RH obsahuje balicky pro zpetnou kompatibilitou pro starsi
> kompilatory a starsi knihovny. Proc je tedy nepouzijete a nadavate na novy
> kompilator? To jsou stiznosti na nespravnem miste.
Tohle reseni jsem uplne v puvodnim mailu tusim navrhl... Ja jsem na 2.96 vubec
nenadaval, ja jsem ho pouze hodnotil, a to vcelku nezucastnene imho, sam ho
nepouzivam, sam dokonce nepouzivam ani RedHat ;-)

> http://www.lwn.net/2000/1005/a/rh-tools.php3
Skvele, tohle odpovida hned na nekolik otazek, skoda ze jste tuhle adresu
neuvedl jiz drive...

..snip..
>   - posledni stabilni kompilator 2.95.2 je nekompatibilni dolu i
>     nahoru, takze binarni kompatibilitu pro radu 7.x nelze mezi
>     6.x a 8.x zadnym zpusobem zachovat
Kdyz vy si rejpate, tak ja si take rejpnu, 2.95.2 neni posledni stabilni
kompilator, to by melo byt 3.0.1, z rady 2.95 je to pak 2.95.3 ;-).

..snip..
>     RH nikdy nemel 2.95.2 a protoze 2.96 je na urovni zdrojaku
>     kompatibilni s 3.0, je vyhodnejsi vyhnout se produkci zbytecnych
>     zaplat, protoze prelozeni programu neodebira produktivni
>     cinnost vyvojarum.
Fajn, radsi odebereme produktivni cinnost zakaznikum, kteri budou nechapave
koukat na internal compiler errory :-)... ale jo, pokrok je fajn :-)

..snip..

I ja si udrzuji vlastni distribuci, minuly tyden jsem cely stravil jejim
kompletnim rebuildem, stare zustaly jen nektere konfiguracni soubory a
cat init skriptu, jinak jsem vse kompiloval znovu...
>                                           Nikomu neupiram pravo na jeho
> vlastni nazor na vedeni projektu, ale neuznavam, kdyz neplati ani obracene
> pravidlo (tj. ja mam sve duvody, sva rozhodnuti a jsem za ne zodpovedny
> minimalne sam sobe a nemusim akceptovat cizi nazory, pokud se s nimi
> neztotoznim).
Vas nazor je z mnoha hledisek opodstatneny (s vetsinou snipnutych odstavcu
vpodstate souhlasim), a i muj nazor se diky konfrontaci s vami lehce pozmenil
z extreme vyhraneneho stavu, proste jsem jeste nemel moc prilezitost slyset
nazory a odpovedi z druhe strany - za to vam dekuji :-). Presto mam stale
jiste pochybnosti, jestli bylo zarazeni teto verze gcc do RedHatu prave
nejstastnejsim krokem... ale myslim ze uz nema prilis smysl o tom dale
diskutovat.

--

				Petr "Pasky" Baudis